The one and only sbgw031
Het Grand Seiko leeuw embleem. Sinds 1960 het symbool van Grand Seiko. De leeuw staat voor de gedachte om āthe King of watchesā te ontwerpen. Zover is mij duidelijk.
Nu zie ik het embleem achter op mijn gs en ik geniet daar enorm van. Ik vraag mij afā¦is de verdeling in stukken misschien een verwijzing naar de 8 regioās waaruit Japan bestaat? Echter er ontbreekt dan 1 stukā¦ik tel er slechts 7.
Misschien is er een andere reden. Of is het gewoon design. Weet jij het Jaco? @koetsjh
Je zult de regio van zijn piemeltje maar zijnā¦
Mijn gedachte
Is het enkel jouw gedachte of heb je het ergens een keer gelezen?
Op zich zou het wel leuk zijn als er nog een verhaal achter zit. Zou iig erg goed mogelijk zijn, want voor mijn gevoel zit er achter elk detail wel een verhaal geplakt.
Mijn gedachten. Precies zoals jij ook redeneertā¦ik vermoed dat dit niet zomaar is gedaan. Ben dus ook echt benieuwd of en wat de gedachte erachter isā¦if any.
Ben even aan het zoeken, maar dit is echt het enige wat ik terug kan vinden, maar dat we wisten we waarschijnlijk al.
āSuwa chose the lion as the symbol of the Grand Seiko because they wanted the watch to be the āKing of Watchesā, just as the Lion is the āKing of the animal kingdomā.ā
Dat staat overigens ook vermeld op hun website. Echte niks over het daadwerkelijke ontwerp van de Leeuw, wellicht waren ze toen nog niet zo actief met de mooie verhalen.
Exact dat heb ik idd ook gevondenā¦en meer niet. Indien er een verhaal achter zit dan verwacht ik het wel te kunnen Googlen maar helaas. Lijkt mij dan waarschijnlijk toch puur design te zijn⦠Jammerā¦ik houd wel van een goed verhaal.
Niet opgeven, ik zeg Field-trip!!
Stuur ze een mail? Daffie-san
Geen verhaal⦠Zou ik hem gewoon verkopen
Lekker dan,⦠ben ik nog bezig om voor ons een hotel, vlucht, rondleidingen, musea, restaurants, etc. te boeken, gaat meneer er al vandoor.
Oh ik dacht jij haalt mij wel in in jouw privĆ© jetā¦
Nee, ik wilde je juist ophalen met mijn helicopter om dan door te vliegen naar het vliegveld. Maakt ook niet uit ik zorg wel dat er een limo voor je klaar staat.
Topā¦ga ik ff mān stropdas opzoekenā¦
Ps mail gestuurdā¦zeer benieuwd of en wat eruit komtā¦
Ik heb er ook al behoorlijk naar gezocht de afgelopen maanden.
Toch is het meer esthetisch voor zover ik kan achterhalen. Om geen āplatteā leeuw te maken, maar de contouren beter te laten uitkomen en dus een meer 3D effect te creĆ«ren.
Ahaā¦ok dus idd puur design technisch. Klinkt als een logische verklaring / keuze. Thx.