Laat je (/een) Grand Seiko zien

8 likes

Afhankelijk van staat en model ook. Dacht dat de 40mm’s een stuk duurder waren dan de 37’s

2 likes

Volgens mij klopt dat. Ik denk dat 40 mm. modellen al snel richting € 2000,- gaan.

Groeten,

Tecco

1 like

Wel apart eigenlijk dat prijsverschil. Die paar grammetjes staal extra kosten zou toch niet zo veel :thinking::thinking:

Echt wel, helemaal als die grammen bijvoorbeeld van goud zijn.

Is volgens mij ook een formule voor. Als je iets op/aan en horloge zet, dan is de waarde gelijk x keer de waarde van de toevoeging hoger.

1 like

Ik wilde steeds nog eens een foto posten waarin het zijprofiel van mijn sbga001 te zien is. Ik vind dit een van de mooiste gedeelten van het horloge, maar je moet het horloge in de hand hebben om het echt te ervaren. De kast glooit van boven naar onderen en van midden naar de uiteinden naar binnen. Hij gaat dus niet recht naar beneden, maar is onderin smaller dan op zijn breedste stuk. Ik denk dat het ongeveer 1mm scheelt, en ik vind het een soort verborgen schat die zich pas toont als je het horloge echt bekijkt.

Ik hoop dat onderstaande foto het een beetje recht doet, hij stelde scherp op de band, maar je ziet de vorm, en ik ben benieuwd of andere GS kasten dit ook hebben.

3 likes

2 likes

Ik was vandaag in Amsterdam en naast een aantal Submariners te hebben gepast ben ik ook bij de Seiko Boutique geweest. Helaas hadden ze de SBGA375 niet in de etalage liggen, maar ik heb wel even de SBGA285 bekeken en om gehad en dat is ook een topper!

(Niet mijn foto’s)

Een hele bijzondere matte zwarte wijzerplaat, maar oh zo fraai! Ook een pré is de datumschijf die ook zwart is, dat maakt het horloge voor mij wel af. Het horloge is overigens ook één hele mm kleiner dan de 375 een daarbij ook top op mijn pols.

Ik blijf op zoek naar een SBGA375 (die is toch nog spectaculairder), maar deze houd ik vanaf nu wel in mijn achterhoofd :smile:

4 likes

Jawel, in verschillende uitvoeringen hebben de meeste GS-ssen complexe en dus niet volledig rechte kastvormen.

Mijn vintage:

En de SBGR305:

12 likes

Die kastvorm en die lugs :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:. Een hoogpotige heerlijkheid

8 likes

Wat (Duits) leesvoer over de GS

3 likes

Leuk om te lezen. Bedankt voor het delen.

1 like

Wat een Grand Seiko, wow. De SBGJ008 blijkbaar. Het gouden broertje van de SBGJ019 van staal met zwarte plaat.

1 like

Zonnetje hoor!

21 likes

Nog steeds een Beauty.

1 like

Een blijvertje.

14 likes

Wat is dit precies?

1 like

Gaaf, maar doe mij deze maar :heart_eyes:. Nog even sparen :joy:

9EDA357D-1FAB-4245-9BE9-2B02B3AADA8B

12 likes