Laat je (/een) Grand Seiko zien

Indien mogelijk een nieuwe bezel bestellen en laten plaatsen. Damn dit zal inderdaad pijn doen! Maar als het zo gefixt kan worden :+1:.

1 like

Gewoon accepteren.
Gebruiksartikel.

1 like

Voor jou wel, voor hem misschien niet.

2 likes

Dan moet je hem in een glazen kastje leggen en niet dragen. Het is immers een gebruiksartikel.

2 likes

Gents,

Can’t disagree met het gegeven dat het een uiteindelijk een gebruikersartikel is. Krassen, butsen e.d. horen er nu Ă©Ă©nmaal bij. Echter gezien de leeftijd van het horloge, bedrag wat ik er aan heb uitgegeven en omdat ik met veel moeite een opleiding heb gehaald naast mijn werk, en mijzelf dus heb beloond, ga ik toch advies inwinnen. Als ik het tegen een enigzins acceptabel bedrag kan laten fixen, duur zal het vast gaan worden, ga ik het waarschijnlijk doen.

4 likes

En ook al is het een gebruiksartikel, mij zou een kras op een hoog-gepolijste kast zoals van een GS heel erg storen. Juist omdat het zo’n plaatje van perfectie is
en een van de redenen van aanschaf (voor mij
maar dat zal ook zeker voor anderen gelden).

Zeer sneu
hopelijk kun je het laten repareren (en tegen redelijke kosten). :+1:

2 likes

Voor hem ook, anders was de kras er niet opgekomen


1 like

Moet je ook zeker doen! Ik zou van een kras ook balen hoor. Zeker op een horloge wat zo strak is.

Nieuwe horloges word ik altijd erg voorzichtig van juist omdat je die eerste kras niet wil. Daarom liever jong gebruikt. Dan vind ik het plots een stuk minder erg.

1 like

Iedereen gaat daar op z’n eigen manier mee om. Sommige mensen rijden gewoon door met een deuk in hun auto, anderen laten het repareren.
Zo werkt dat met horloges ook. Waarom zou het raar zijn om dit te laten repareren?

2 likes

Ik vind niks raar. Nooit gezegd. Ieder zn ding.

Bedankt voor alle comments! Appreciated. Ik ga vanmiddag naar een A.D. keep you posted.

1 like

Update: in de namiddag op bezoek geweest bij de Brunott Juwelier in Rotterdam om even te peilen wat zij vinden van de beschadiging op de SBGA 373G net boven de kroon. (zie mijn post hierboven)

Ben van schrik naar schik gegaan! Heb het horloge laten zien aan Dennis (medeigenaar) en het horloge gaat naar het Seiko servicecenter. De beschadiging is zeer oppervlakkig en kan naar aller waarschijnlijkheid weggewerkt worden (moet nog wel blijken natuurlijk). Andere lichte beschadigingen (haarkrasjes op de lugs en een eerder butsje die je bijna niet ziet) worden dan ook gelijk meegenomen. Vervangen van de bezel zou wel een prijzige optie worden. Daar het inderdaad de bedoeling is dat er straks vanuit NL ook Zairatsu gepolijst kan worden zou ik evt. altijd nog kunnen wachten tot dat zover is indien het toch niet gaat lukken. Eerst nog even afwachten wat er teruggekopleld word vanuit het servicecenter.

(Brunott en Seiko NL bevestigen overigens het eerdere berichtje van @Anacharsis over Zairatsu polishing vanuit NL in deze thread, Seiko kan vooralsnog geen details delen). Dit is geweldig want dat betekend dat er veel mogelijk is en je horloge ook in NL bij servicebeurten of reparatie door Seiko zelf zairatsu gepolijst kan worden.

Ik ben ruim een uur blijven hangen en uitgebreid gesproken met Dennis over G.S., zijn ervaringen met Grand Seiko zelf, stukje marketing van G.S., zijn G.S.Snowflake, servicekosten van een G.S. Springdrive (viel mee!!), Oris, het forum en horlogerie in het algemeen. Ook heb ik de G.S. SBGA229 gepast :sunglasses:. (waarschijnlijk ben minstens net zo’n G.S. fan als @daffie).

Al met al een relaxte en goede ervaring. Hier gaan we vaker langs. Bij Brunott begrijpen ze in ieder geval passie voor horloges goed!

G.S. krijgt straks een prominent aanwezig mooie plaats in de zaak en ze werken aan een nieuwe website. On top of that ook nog even wat lekkers om weg te lezen voor in de vertraagde trein naar het midden des lands! (Thanks Dennis!)

13 likes

Top! :+1:

2 likes

Ik kan het wat Brunott betreft alleen maar beamen. :ok_hand:

Fijn dat het Ă©Ă©n en ander kan worden opgelost!

2 likes

Fantastisch zeg
wat fijn dat het naar alle waarschijnlijkheid kan worden opgelost. :ok_hand:

En wat een heerlijk middagje zo bij Brunott
echt genieten als ik het zo lees. :+1:

2 likes

Ja was erg leuk. Goede afsluiting van de werkweek. Vrouw net op de whatsapp, quote:
“Hahaha, dat je zo druk kunt maken om een sullig krasje. Fijn dat ze het misschien weer mooi kunnen maken” :roll_eyes:

2 likes

Mooi man!!

1 like

Mooi voor je. Maar ik vrees dat er nieuwe krasjes zullen komen. Weinig tegen te beginnen.

2 likes

Mooi dat het waarschijnlijk opgelost gaat worden en dat er al meer mogelijk binnen NL zelf. Helaas heb ik een horloge die wel terug moet naar Seiko in Japan voor service :roll_eyes:

1 like

Super blij voor je en fijn dat je hier even een update geeft. (Weten wij tenminste ook dat een kras niet direct het einde is)
En nu maar wachten. Ik begreep dat de doorlooptijden 3-5 weken zijn.

2 likes