Laat je (/een) Grand Seiko zien

Is dat zo? Geen idee eigenlijk. De blauwe 40 mm quartz kost daar € 2110,- terwijl die list € 2500,- is. Vandaar dat ik aannam dat deze dan ook wel scherp geprijsd zou zijn?

1 like

Ik zag op een Seiko website voor zowel de 005 als de 007 3200 euro

1 like

Deze is limited, dus misschien dat ze daar minder goede inkoopprijzen voor krijgen?

1 like

Ik geloof dat ik hem de 3200 als limited ook wel waard vind. Meer dan de reguliere blauwe.

Kopen dan :laughing:

1 like

Is lastig op zaterdagavond.

1 like

Ik ben me de laatste maanden steeds meer in de verschillende Grand Seiko modellen gaan verdiepen, en heb er 3 gekocht, waarvan ik eentje alweer door heb verkocht. Maar wat me zo opvalt, is het enorme aantal verschillende typen dat er gemaakt is. Natuurlijk hebben ze de overgang in logo op de wijzerplaat gehad waardoor de meeste modellen een 2 in het nummer hebben gekregen ipv een 0. Dat brengt het aantal echte verschillende alweer terug. Maar dat wetend is het nog bijna onmogelijk om alle typen te kennen.

En dan denk je dat je alles kent, en dan blijkt er weer een 37mm quartz te zijn, of een 46mm spring drive duiker, of een historische uitgave. En dat met een productie van maar 1/20e van Rolex meen ik? Soms heb ik het idee dat het bijna enkelstuks productie moet zijn.

Dat maakt het merk alleen maar mooier natuurlijk, en het zoeken leuker. Maar het betekent wel dat er van “dat ene specifieke type” wereldwijd maar 1, 2, of geen te vinden zijn. En dan blijkt er ineens toch ook weer een andere uitgave te zijn die je nog niet kende. Eigenlijk zijn op jaarbasis productie aantallen eigenlijk alle Grand Seiko limited editions!

7 likes

Aanrader, ik heb hem nu een maand of wat en het is mijn favoriete GS geworden.

1 like

PM onderweg. :+1:

11 likes

Fantastisch mooi ding !!!

1 like

17 likes

Prachtig! :ok_hand:

2 likes

Blijft mooi!

1 like

18 likes

19 likes

:ok_hand::ok_hand::+1:

1 like

(Gespot na post van @merl)

2 likes

Bestelling geplaatst!!!

Die ga ik vast niet veel tegenkomen in het wild!

22 likes

Erg mooi!

1 like