Laat je (/een) Grand Seiko zien

Altijd een goed besluit om te nemen op een willkeurige vrijdagmiddag! Dat de Spring Drive seconde glijdt is zo’n fantastisch gezicht. Ik heb een Spring Drive en een 9F quartz, en alhoewel ze beide hun toepassingen hebben, is de Spring Drive het meest magisch om naar te kijken.

2 likes

Ik vind de Zenith ook een fantastisch horloge.
Maar ik vind GS toch mooier en veel mooier afgewerkt dan vele andere horloges.
Is nog echt vakwerk van meesters bij GS.
Waar bij vele andere merken al zeer veel machinaal gedaan word.
De cijfers (30.000) horloges per jaar liegen er ook niet om.
Ze kunnen niet veel meer produceren omdat ze geen meesters in het vak genoeg hebben.
Na veel gelezen te hebben over het merk GS, ben ik meer en meer van GS gaan houden.
Het 9F uurwerk en de spring drive techniek zijn gewoon top.
Daar hebben ze in Zwitserland nog een beetje liggen slapen.

2 likes

Daar liggen ze in Zwitserland wakker van…

3 likes

Ik heb zelf een oude Seiko titanium die ik heb gerestaureerd. Ik vind persoonlijk dat beschadigingen op titanium meer zichtbaar zijn dan op staal. Voor mij geen titanium, uiteraard persoonlijk.

Foto’s voor restauratie:

Foto’s na restauratie:

3 likes

Het gaat om de nieuwere modellen met alleen GS op de wijzerplaat.

Ik begrijp het! Zal ook veel beter zijn uiteraard :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:.

Geen idee of ze er wakker van liggen.
Wat ik wel weet, is dat de GS spring drive en hi beat uurwerken nauwkeuriger lopen dan welk Zwitsers merk ook.
En bij mij gaat het daar om.
Anderen in dit GS draadje zullen het kunnen beamen.

1 like

Ik zie nergens in een post van mij, waar ik dit beweer.

Vertel mij wat

1 like

Ik zeg ook niet dat jij dat ergens beweert, ik geloof dat de huidige titanium beter qua kwaliteit zal zijn dan vroeger.

Wat beter is en wat niet is ook totaal niet een discussie hier, als ik die indruk heb gewekt dan mijn excuses. Ik gaf alleen aan het een mooi horloge te vinden en dat ik persoonlijk niet voor titanium zou kiezen, ondanks dat ik oprecht denk dat de huidige titanium horloges beter van kwaliteit zijn (al helemaal van een GS).

:point_up_2:

Uit ervaring kan ik zeggen max +5 of -5 per maand terwijl men 1 sec per dag aangeeft. Top dus absoluut waar

1 like

En dan nog de "limited editions " Het horloge van de Seiko directeur tijdens het H.F. diner kan ik mij nog goed heugen. Nooit meer ergens tegengekomen :innocent:

1 like

Ik heb weer eens zo’n mij onbekende GS gevonden, de sbga041, een titanium spring drive, erg mooi:

2 likes

Lekker bij weg blijven.
Band is volledig gematteerd. Kast onkundig gepolijst.

2 likes

Bedankt voor je opmerking. Ik had er nog niet heel goed naar gekeken, maar idd, de band hoort deels gepolijst te zijn, en de zaratsu is ook niet meer wat hij had moeten zijn. Lekker laten liggen!

Ik doelde op het spring drive uurwerk.

Nieuwe telefoon, zelfde horloge!

Schiet ook wel leuke kiekjes!

20 likes

Nog even de GS-sen weer omhoog. Omdat het kan!

Beetje spelen met het licht… Altijd leuk. :slight_smile:

:heart_eyes:

17 likes

En nog maar één… Sorry…:pensive:

14 likes

En euhhh, welke ga je over nog eens 2uur posten dan?
:stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Euh…
Zonder toestemming ergens gevonden… Een printje van een collega…

5 likes