Laat je (/een) Grand Seiko zien

Ja dat gaat ietsje naar beneden de laatste week. :wink:

:sob:

1 like

Ik weet het. Ik zit in hetzelfde schuitje.

Toch wel voor de kerstpiek ingestapt? Gekkenhuis die periode… Ach, en door deze fase van ‘overheid neemt maatregelen’ komen we ook wel. Driejaarscyclus volgens mij…

Semi OT: doel is ooit rondreis Japan met ophalen GS te kunnen financieren :rofl:

1 like

Jij snapt het. Voor de volledigheid toch even een kans geven…

Deels persoonlijk, maar wanneer ik het probeer te objectiveren, afwerking a la Zaratsu en micro engineering op het uurwerk? Nope.

Dan nog de combinatie met

Nope.

Ik betwijfel of ik ooit groot geld (lees: meer dan 1.5k) op een Zwitser stuk zal slaan. Als ik dusdanig veel disposable income heb, wellicht een Aquis of El Primero. Wellicht.

Als die mid-range Prospex duikers of GS chrono’s wat subtieler (lees <40mm diameter en <14mm dikte) waren hoefde ik de overweging niet eens te maken. Een NOS Seiko 6138 chrono zou de behoefte aan een El Primero ook drastisch doen afnemen.

Vergeet voor het gemak dat ik over 2,5 uur in het bezit zal zijn van een mooie 6139. :smile:

2 likes

Na lange tijd maar weer eens om de pols

8 likes

Beetje vreemde foto…

Maar een prachtig horloge.

3 likes

Haha ja dat.

1 like

Deels OT: ik zoek adres om batterij GS te vernieuwen. Werk om de hoek bij de seiko boutique dus dat ligt voor de hand, maar weet niet of ze daar nu heel veel ervaring hebben met dat soort klusjes.

Wel een Rayovac batterij nemen!

Ja is dat ook echt zo? ik moet er toch maar eens 1 gaan bekijken. ik ben wel beetje rolex fan, deels ook vanwege de kwaliteit. dus als dit nog beter is dan ben ik in ieder geval nieuwsgierig haha

1 like

Mooi… chrono24 verkoper horloge vergoedt deel van de kosten batterijenwissel. Vanmiddag bij ace en spyer laten uitvoeren.

vind deze wel mooi, momenteel te koop op uhrforum (niet de mijne hoor), maar verder ken ik er niet zo veel van
:grinning:

2 likes

Zomaar omdat het zonnetje schijnt…

Met dank aan het archief van Vierport

Mij werd verteld dat de batterijwissel van een GS uitgevoerd moest worden in het Seiko atelier te Schiedam. Daar worden dan ook de pakkingen vervangen en het horloge weer waterdicht geperst. Kosten daarvoor zouden circa 90 a 100euro bedragen. Ben stiekem wel benieuwd wat het bij Ace en Spyder heeft gekost…

Idem verhaal, met toevoeging door seiko japan opgeleide medewerker en twee weken doorlooptijd. Had ik helemaal geen zin in. Heb gekozen om het (ditmaal) niet af waterdicht af te laten persen, met nieuwe pakkingen.

En dan betaal je alleen wat voor de batterij en open en dichtmaken.

Die toevoeging kreeg ik ook te horen. Ook dat het laten vervangen van de batterij door een externe horlogemaker wellicht gevolgen kon hebben voor de garantie. Geen idee of dat waar is of het een slim argument is om toch voor de Seiko atelier route te gaan. Het uurwerk is immers hermetisch afgesloten met enkel een makkelijk toegankelijke batterij, dus op de pakking na zou je zeggen dat het geen probleem zou moeten zijn.

Zeker als je niet in de buurt van de Boutique woont is jouw optie ook het overwegen waard. Bovendien zijn er voldoende horloge makers die het horloge waterdicht af kunnen persen. Ik ben er nog niet over uit.

Een horloge waterdicht persen, hoe zie jij dat voor je? :upside_down_face::upside_down_face:

1 like

Een heel delicaat klusje met een bankschroef. Vereist de nodige precisie.

Flink aandraaien? :grin: