Laat je (/een) Grand Seiko zien

Yep, batterijklokkie in de ramsj.

1 like

Ah ja leuk zo’n beater. Maar wat doen al die piemels op de wijzerplaat
:hushed: :see_no_evil:

2 likes

Grappig dat je dat zegt, was me nog niet opgevallen
 Het zijn toch gewoon raketjes???

:joy:

1 like

Ah
ja natuurlijk. Dirty mind :blush::wink:

Uiteraard allemaal gekkigheid dit


1 like

Het is me het duo wel
 Pfff
 Best wel trots op en blij mee. :heart_eyes:

36 likes

en terecht, nondeju!

1 like

En hoe bevalt mechanisch vs quartz? Ik vind bij Grand Seiko beide wat hebben. Maar ik heb zelf toch altijd iets meer binding met mijn GS Spring Drive, waar mijn bewegingen zorgen dat hij blijft lopen, dan met mijn GS quartz, die ook zonder mij jaren en jaren doorloopt.

1 like

Tsja. In het algemeen “gewoon” quartz tegenover mechanisch, dan zeg ik uiteraard mechanisch. Inderdaad Springdrive of mechanisch gebruikt in principe geen externe energiebron, anders dan beweging. Dus de “ziel” zit hem in principe in dat feit. Het fabriekje om de pols.

Ik heb overigens eerder een GS quartz gehad, dus ik weet hoe het voelt, die SBGX063 was destijds te klein voor mijn polsen, dus dat stond los van het uurwerk. :wink:

Echter, het is Grand Seiko.

En hoewel gebruik gemaakt wordt van een externe energiebron bij quartz, de batterij, vindt ik dat de “ziel” van een GS meer in de afwerking, en voor mij de ambachtelijke Kunst met een grote K, zit.
Het is voor mij ook Ă©Ă©n van de weinige merken, zo niet het enige, waar (ongeacht welk) het uurwerk bij ingesloten is.

Het voelt voor mij echt als kunst om de pols en ik waardeer de beide GS-sen om die reden in hun eigen hoedanigheid.

Voor wat betreft het verschil tussen quartz en mechanisch moet ik oppassen niet al te filosofisch te worden. :wink:
Ik heb er vanochtend eens over nagedacht en in de basis tegen iemand het volgende geroepen:

Even los los van het hoe het uurwerk/de techniek in elkaar zit, maar dus alleen de uitstraling, wat het oog ziet, en dus eigenlijk alleen het zichtbare gaan van de tijd in aanmerking genomen:

Bij een GS SpringDrive “verglijdt” de tijd op een bijna serene wijze.
Bij een mechanisch horloge “vergaat” tijd zoals het leven is.
Bij een “gewone” quartz “stapt” de tijd in de pas maar vertoond de onrust van die tijd.
Bij een GS quartz schrijdt de tijd met een definitieve, onverbiddelijke en onverstoorbare beslistheid door.

Ik weet het, te filosofisch voor de vrijdagmiddag, maar anders kan ik de GS quartz niet uitleggen. :slight_smile:

20 likes

Mooi verwoord!

En de double pulse en anti backlash maken dat de GS quartz ook heel mooi beweegt.

1 like

Die combinatie van techniek is grotendeels verantwoordelijk voor dit.

En dat vindt ik heel knap van de Japanners.

Pfoe
 en het is nog niet eens weekend, ik drink zelden dus dat dit er zo uitkomt
 man man man. :sweat_smile:

2 likes

:point_up_2:

Zeker!

:point_up_2:

Amen!

image

1 like

Wat een beeldschoon koppel!

1 like

Hier kan ik het hele weekend weer over nadenken :innocent:

1 like

Wat een verschil, onder de zonwering of een stapje verder in de zon. :slight_smile:

En allebei de foto’s nog geen fractie wat het in het echie is. :heart_eyes:

30 likes

Prachtig :+1:

1 like

Zo blij met deze GS

24 likes

Je blijft me verbazen met jouw keuzes en dat bedoel ik dan positief in het kwadraat :drooling_face:

Weer een fantastische aanwinst :ok_hand:t2:

1 like

Ja thanks, die GS’n zijn echt geweldig. Ik ben geen fanboy maar ik wird wel heel blij van dat merk.

3 likes

Veel draagplezier en snap je helemaal :+1:t2:

1 like

Ik ben een wijzer kwijt!

17 likes