Laat je (/een) Grand Seiko zien

Perfecte proporties en geledingen op de 44GS…

Qua compositie kunnen deze vintage GS’en mee met de beste architectuur en kunst op deze ruimterots. Ze vinden de balans tussen waardig ingetogen tijdloos & scherp, resoluut vooruitstrevend.

Ik ben ook erg onder de indruk van hun techniek uit de 60’s… Dit ding is meer dan een halve eeuw oud en wijkt aan de pols per dag nauwelijks af van de juiste tijd (1, soms 2 seconden). Dit is mijn 3e vintage GS en de 3e maal deze conclusie. Verbluffend!

Te bedenken dat deze stukken voor een relatief klein bedrag te vinden zijn, zeker als je de stijgende prijzen bekijkt van de hedendaagse modellen…

Nog een fijne zondag allemaal :clinking_glasses:.

11 likes

Jup, nog steeds een horloge dat op mijn radar staat, maar wil deze wel voor een goede prijs kopen, de adviesprijs vind ik te hoog.

1 like

Dank je :slight_smile:

:joy:
Goede zondag!

Bor

6 likes

Vraagje :
Draait die GMT-wijzer constant mee of verspringt die elk uur 1 keer?

1 like

Die draait ‘traploos’ mee.

2 likes

Ik neem aan dat dit voor alle GMT’s geldt, voor alle merken.

Ik ken er geen die het anders doen. Wat niet wil zeggen dat ze niet bestaan.

Het gaat toch soms best kriebelen zo’n GS. Er staat een mooie op MP maar die verkoper is niet realistisch met de prijs helaas. Plaatje van het net van een mooie GS:

5 likes

Welke dan? De sbgr053 ?

Een paar modellen van Grand Seiko die ik nog wel wil toevoegen aan de collectie:

Dus mocht iemand iets hebben of weten…

5 likes

En degene die in het blauwe gedeelte staat?

De SBGD201 ja? Schitterend in platinum, maar met 43mm behoorlijk groot en uhm prijzig met 60k…

2 likes

Ai, verkeerde plaatje geplakt. Die is te groot en een tikkie te duur vrees ik inderdaad.

1 like

Lekker in het najaar zonnetje :sunglasses::blush:

3 likes

Yep maar bijna 3k is echt veeeel te veel op mp

1 like

En die Springdrive uit 2005 van MP?
Mag voor €1850 van de hand. Helaas vind ik die ovale markers echt niet mooi

Nee een automaat uit 2015 ofzo

Ik bedoel of die niets voor je is.

Die SBGR053 is gaaf, maar 37mm…

Voor mijn 16.5cm pols perfect haha. :wink: Een springdrive uit 2005 zal ondertussen wel een service kunnen gebruiken dus dan komt er nog een boel bij

1 like

Zondag kiekjes

14 likes