Laat je (/een) Grand Seiko zien

Na een paar witte/zilvere Grand Seiko’s gehad te hebben, ben ik wel nieuwsgierig naar eentje met wat meer kleur, het liefste blauw denk ik. Voorlopig staat de SBGH051 bovenaan de lijst, maar zijn er nog andere suggesties?

Andere voorkeuren: graag 36000bph of spring drive en oud logo.

Ik heb deze: blauw en Spring Drive.

14 likes

Helemaal gemist, een hele mooie!! Blijf je hem op staal dragen of komt er af en toe ook een, bijvoorbeeld, donker bruine band op?

1 like

Dat is de SBGA105?

Ik kwam ook nog de SBGA071 tegen via Google als blauwe optie, maar dat is een zeldzame.

Is de SBGA 127. Titanium. Draagt ook geweldig.

Deze blijft voorlopig op staal denk ik. Past wel het beste wat mij betreft.
Deze gaat misschien nog wel eens op leer:

7 likes

Die zou idd erg mooi staan op leer! :+1:t2:

2 likes

36000 hi-beat en blauw

28 likes

Heel mooi!
Hopelijk heb je met deze een beetje rust gevonden! :wink:

Mwaah☺️
De rust is met name gekomen met de Rolex 116610lv en de Pam233.

Van de GS ga ik lekker een tijdje genieten en dan zien we wel weer verder!

1 like

Hou 'm netjes en denk aan mij tzt!:wink:

4 likes

Dit is iig een horloge die ik ook wel zou kunnen toevoegen aan mijn verzameling. Echter je hebt gelijk zo’n 243 blijft ook mooi. :innocent:

1 like

Die is inderdaad heel mooi, maar ik val (voorlopig?) nog over de nieuwe plaatsing van het logo. Voor mijn gevoel staat hij te hoog en mist de wijzerplaat een soort balans. Maar misschien is het een kwestie van wennen.

11 likes

Ha, ha. Heb uiteindelijk gekozen voor de 233. Handopwinder, 8 days, bol saffier en de 1950 case gaven de doorslag. Ben er erg content mee. Draagt zeer fijn.

Ik vind het persoonlijk wel leuk dat ze een ‘branding’ willen neerzetten. Uiteraard is het een smaak kwestie.

Zal ik zeker doen. Als ik hem draag is het netjes onder een pak en verstopt onder mijn mouw!:wink:

1 like

14 likes

Als ze het aan mij zouden vragen, zou het nieuwe logo een klein stukje omlaag moeten op alle modellen:

13 likes

Neuh, Dan komt er een wat rare verhouding in vanuit het hart van de wijzerplaat zo lijkt het. De tekst “rust” nu als het ware op de denkbeeldige lijn tussen de bovenste punten van de 10 en de 2 indexen.

“Automatic” doet dat ook maar dan op de lijn tussen de 7 en de 5. Het is een bepaalde balans die gezocht is lijkt het.

Van mij mag het zo blijven. :wink:

2 likes