Laat je (/een) Grand Seiko zien

Een service is 2-300 euro, dat zijn ook niet de grootste kosten. Binnen de EU is het aanbod vintage GS erg klein, komt soms wel wat voorbij op ebay. Maar je kan ze ook natuurlijk direct uit Japan halen.

Zijn die prijzen eigenlijk wel over the top? Ben nu met hem in gesprek over deze https://thegrandseikoguy.com/product/grand-seiko-6146-8000/. Als ik er een kan vinden voor zeg 800-1000 ex invoer, zonder service, zonder garantie. Dan is het verschil nog een paar honderd euro en dan weet je bij deze vent dat het goed zit.

1 like

Maar de wijzerplaat van dat ding is wel in matige staat, is het imo dus niet waard. De dollar staat de laatste tijd ook uitermate ongunstig. Mijn voorkeur zou altijd zijn er zelf eentje in Japan te kopen en die zelf te laten servicen.

Goeie foto zeg, die bovenste. :ok_hand:t2:

1 like


Hebben we het over deze?

3 likes

Dat is het “money shot” van de advertentie en is bewerkt met photoshop, dat staat op zn site. Als je op de andere fotos kijkt zie je de plekjes en roest op de wijzerplaat beter.

4 likes

Scherp! Had ik overheen gekeken :slight_smile:
Mocht ik er ooit iets kopen dan zal ik het braaf van te voren ter uwe goedkeuring aanbieden!

1 like

Goeie :+1:

2 likes

Maakt hem naar mijn mening dus onbetrouwbaar…

3 likes

Iedereen houdt van een mooi kiekje toch? :camera_flash: Er staan genoeg fotos bij de advertentie om een goed beeld te krijgen van het horloge.

1 like

Ja, maar ik hou meer van eerlijk en reëel

3 likes

Is dat zo?

Kan me moeilijk voorstellen dat service van een GS in Schiedam max €300 kost.

Iemand die al ooit zijn GS bij de AD voor een service heeft aangeboden?

Met een vintage Grand Seiko (of Seiko in het algemeen) moet je daar volgens mij ook helemaal niet zijn. Gewoon bij een horlogemaker laten doen.

Zou een ‘gewone’ horlogemaker aan onderdelen voor een GS kunnen komen denk je…?

Ik denk juist wel. Wat ik van de verhalen hoor heeft Seiko geen of nauwelijks meer onderdelen liggen voor vintage horloges. Het is bij Seiko heel anders dan bij Omega of Rolex. Op ebay of via fora kan je wel aan onderdelen komen

1 like

Toevallig niemand die deze gaat bestellen om hem daarna met een flinke afschrijving door te flipperen? :no_mouth:

4 likes

Voor huidige GS’en

2 likes

Dat is niet best zeg met die roest op die foto’s. Toch naar even goed naar kijken voordat ik iets koop. Net nog in de boutique de sbga375 en sbgj201 geprobeerd. Blauwe duidelijk mooier.

1 like

Oei, wat mooi


Bijbehorend leesvoer: https://www.hodinkee.com/articles/hands-on-with-the-new-limited-edition-grand-seiko-hi-beat-gmt-with-green-dial

11 likes

Vandaag weer om de pols :yum:

16 likes