Laat je Grand Seiko zien III

De SBGJ019, veruit de mooiste GS GMT voor mij. Had ik moeten kopen toen hij ooit voor 3500 van eigenaar verwisselde… Alleen wat dik, blijft de kritiek. Maar ik vind dit zo’n mooie wijzerplaat / wijzercombinatie!

2 likes

Kan nu nog. Zit niet ver van elkaar verwijderd :wink:

4 likes

Ik zou niet weten waarom je een TH of Tudor zou kopen als je ook een GS kunt kopen.

9 likes

Die vraag kon ik mezelf een aantal maanden geleden ook stellen. Verdiep je in het merk, de historie, stukje cultuur en achterliggende gedachten. Lees hier mee, ga eens passen bij een paar dealers/liefhebbers. Et voila je hebt het antwoord!

Edit: voor je het weet bestel je ook nog een bonsai boompje.

3 likes

Als je die vraag moet stellen, ben je er nog niet aan toe.

Bekijk er eens een paar, zoals Michiel zegt.

4 likes

Foutje!? Geen idee waar je het over hebt.

Groet.

1 like

Dat is een aanrader. Goede koffie ook.

2 likes

Afgelopen zaterdag met mijn kameraad Michiel van de champagne kleurige gekocht bij Vaessen… 1 maand ingelezen en helemaal verkocht​:blush::dancer: elke dag blijf ik er naar kijken wat een genot!

11 likes

Begin gewoon eens op de site van Grand Seiko, daar is al heel wat achtergrondinformatie te vinden. De filmpjes van Watchfinder zijn ook erg leuk met prachtige macro shots.

1 like

Ook dit is heel interessant om te lezen.

5 likes

Ja ben wel beetje fan van dat kanaal, herkenbaar achtergrond muziekje ook erbij altijd. En hele mooie beelden. Als ik het mij goed herinner zag daar voor het eerst ook de super smooth Spring Drive seconde wijzer.

2 likes

Heb helaas het filmpje van de Snowflake ook bekeken. Deze dus. Toen ging ik wel voor de bijl :heart_eyes:.
Maar deze is ook erg mooi.

3 likes

Dat is niet het geval dat in het een horloge een wijzerplaat met dezelfde code moet als de kast code. Het kastnummer en het wijzerplaatnummer zijn soms het zelfde, maar soms ook niet. Het nummer op de achterkant is in ieder geval de kastcode en het nummer op de wijzerplaat is de wijzerplaatcode.

1 like

Doordat de codes op dezelfde manier opgebouwd zijn zorgde dit voor de verwarring.
Weet je ook waar de “T 2” voor staat?

Als voorbeeldje nog een SBGA375. De wijzerplaat: S025

En de caseback 0CV0

Dat zou ik niet precies weten en is volgens mij ook niet algemeen bekend. Wellicht iets met hoe de wijzerplaat geproduceerd is?

5 likes

Als de serial eindigt op 194 kan het die van mij ooit geweest zijn?

1 like

Nee, Dit is een van de sbgj019 welke ik nieuw verkocht hebt en nu terug komt.

1 like

Misschien hebben ze bij GS een gevoel voor humor? :laughing:

10 likes

Blij dat ik niet de enige ben die daaraan dacht. :joy::joy:

1 like

22 likes