Laat je Grand Seiko zien III

Kom je nou mee!! :joy::joy:

2 likes

Vandaag deze favoriete sbga103 weer eens om. Prachtig die 57GS kast met multifacetteerde lugs, afwisselend zaratsu gepolijst en gesatineerd ertussenin.

16 likes

De jouwe! :joy:
Maar dan zou de sbga375 eruit gaan :thinking:

1 like

Heel mooi!

1 like

@bordewolf

Tsja, die 62gs lijnen… Ook superduper strak.:smiley:

17 likes

Ik kan je nog wel een adresje geven

2 likes

Ja hoor ik graag, mag via pb ajw

1 like

Jammer hoor @El_penumbra
Zo mooi.

17 likes

:heart_eyes:

Iemand tips om een stalen band weer aan het horloge te bevestigen? :sweat_smile:
(Of is dit zo’n gevalletje van, niet mee kloten ga maar naar de Seiko winkel).

Heel voorzichtig en met goed gereedschap van bergeon. Ik weet de typenummers niet, maar ik heb de pin en de pincet.

En check vooraf of de springbar goed tussen de lugs past. Ik had een set 20mm springbars die ingedrukt maar net 19,8-20,2mm waren. Volgende keer neem ik 19mm springbars.

1 like

Goede tip, dat heb ik dus niet echt :sweat_smile: Ik heb alleen zo’n staafje die je dan door de gaatjes id lugs kan duwen. Eraf halen gaat prima, maar er zit zo weinig speling tussen de endlinks en de kast dat het niet echt lukt zo. Loop vanmiddag wel even langs de Seiko winkel.

1 like

Zon en schaduw.

18 likes

Met zo’n tooltje…

1 like

Ja dat maakt het lastig. Maar let wel op dat ook bij zo’n horlogewinkel een prutser aan je horloge kan zitten. Liefst koop ik zelf passend gereedschap en doe ik zelf voorzichtig.

Ik was eens bij de grand seiko boutique in londen. Die hadden wel het rode bergeon schroevendraaiertje om mijn band in te korten. Maar dat schroevendraaiertje was zo gebruikt dat de hoeken helemaal weg waren. Dan beschadig je de schroefjes veel sneller. Beter mijn eigen rode nieuwe exemplaar gebruiken dan.

4 likes

En de 7825 pincet voor de stalen banden. Al lukt het dan ook nog niet altijd even soepel.

1 like

Inderdaad. Een keer met een sarb gehad… De band van bovenaf tussen de lugs gedrukt. Dat levert in je brushing het nodige aan schade op.

De opmerking ā€œach meneer, het is toch slechts een gebruiksvoorwerp en het kan niet anders dan op deze manierā€, zorgde voor een licht verhoogde bloeddruk. :sweat_smile:

Ik ben er ook nooit meer geweest.

4 likes

Haha dit is mijn grootste angst als ik naar de plaatstelijke juwelier ga. :sweat_smile:

3 likes

Champagne plaat en boek…

13 likes

En plak in hemelsnaam de lugs af met tape. Kleine moeite.

6 likes