Laat je Grand Seiko zien III


De wijzerplaat leidt zijn eigen leven :man_juggling:

19 likes

Dat wordt dan goed zoeken! :wink:

Oef, wat lelijk…

4 likes

Zijaanzicht van de sbga103, zulke nette facetten. Zie bijvoorbeeld hoe de bezel aan de overgang tussen bezel en kast ook een klein naar binnen lopend facet heeft. Je ziet de tanden van de kroon erin gereflecteerd. Daar is de kast veel gedetailleerder dan de sbgv009 en sbgv011 van @El_penumbra en @koetsjh. De spring drive sbga103 is meer een interpretatie van de 57GS dan die quartz remakes die dichter bij het origineel liggen. Die hebben meer de kracht van de eenvoud.

De veegjes op de rechterkant zijn van slordig schoonvegen met een tshirt ipv met een microvezeldoekje :slight_smile:

16 likes

afbeelding

9 likes

Vandaag even op een Nato


8 likes

Moet je in het echt zien denk ik.

Wellicht maar ik denk niet dat het daar beter van wordt. Staal/goud zijn er echt wel mooiere.

1 like

Instapstaal zonder goud met haute horlogerie band en een secondewijzer die de indexen lekker weer te raken.

16 likes


Nog een avondzonnetje…

18 likes

Komt er nu elke avond een andere prachtige vintage?

1 like

Haha, dat is eigenlijk best een goed idee! Morgen weer een andere :wink::+1:t2:

1 like

GS “beater” :thinking:

1 like

Dan kijk ik daar nu al naar uit!! :+1::smiley:

1 like

Yep, absoluut.

Iemand deze al overwogen? Wou eigenlijk voor de groene versie gaan, maar heb reeds een Rolex Hulk, overlap dus. Buiten het feit dat het een dikkertje is, 14mm geloof ik, lijkt het me wel een leuk ding.

11 likes

Ja, wel overwogen. Ook om gehad. Valt heel mooi plat op je pols waardoor de dikte wat minder storend is.

Echt bijzonder mooi.

11 likes

Een week of vier geleden kunnen bekijken. Ondanks dat blauw niet helemaal m’n kleur is vond ik toch wel mooi.
En ja 14,7 is best hoog, maar ik vond 'm niet uit proportie.

1 like

18 likes

Ik vind die alternatieve band combinaties maar zelden geslaagd, maar dit ziet er goed uit!

Ik zie voor het eerst dat de minuten/seconden geel/oranje zijn?

2 likes