Stomme vraag wellicht … opwinden van de Spring Drive … is dit gewoon in dezelfde stand als de kroon is ingedrukt? Ik vraag dit omdat ik duidelijk de radertjes voel, althans dat denk ik … voelt een beetje tegennatuurlijk.
(of ik ben te voorzichtig)
Als je geen screw down crown hebt wel. En je zou de power reserve meter vol moeten zien lopen.
De power reserve is grotendeels vol … nachtje stil gelegen. Wellicht dat het daarom wat zwaarder aanvoelt. Ik heb geen screw down crown. (Dacht stukje bij te winden)
Klopt Sven, de kroon voelt bij deze uurwerken anders aan tijdens het opwinden dan je gewend bent.
Mijn ervaring is dat mijn spring drives per dag ongeveer de hele 72 uur power reserve vol opwinden, gewoon door het dragen. En bij spring drive heb je geen last met dat het horloge langzamer of sneller loopt afhankelijk van de veerspanning. Dus normaliter hoeft bij-opwinden niet.
Lekker David! Staat je goed!
Dankje Sven…jouw NA is ook een beauty! 
Is dit weer hetzelfde exemplaar?
Yes Sir 
Ook mooi op leer zeg! Prachtig horloge
Ik mag hier sinds gisteren ook meedoen !
Beetje vanilla choice maar mag wel voor de eerste GS.
Origineel gevallen voor de wijzerplaat, maar de aandacht wordt vooral getrokken naar hoe die hands en indices het licht grijpen, prachtig gewoon.
Dit gaat zeker niet de laatste GS zijn.
Van harte met je mooie aanwinst.
Prachtige snowflake…van harte. 
Prachtig! En de glijdende seconde?
Ik,
Nou hebben jullie het gedaan en ik neem het jullie oprecht kwalijk. Kan ik komende dagen weer uren maar de diverse Grand Seiko’s gaan kijken omdat ik er nu echt een wil aanschaffen. Dank!
Groet, Vincent
Geen dank.