Laat je Grand Seiko zien III

Geweldig mooi model. :ok_hand: Perfectie imo.

1 like

Op staal ja. Zeker niet op leer.

1 like

Ik zie deze idd ook slechts op staal…verreweg dé mooiste combi.

1 like

Ik klap er nog een fotootje tegenaan omdat ik zwaar verliefd ben…

10 likes

Op de site gekeken via jouw linkje. Mijn Japans is wat roestig…hoe / van welk materiaal is de wijzerplaat en de seconde dial gemaakt. En zit daar nog een specifieke gedachte oid achter (zoals GS vaak pleegt te doen).

1 like

Welkom! Een geweldig horloge is het inderdaad. Groeten van zijn broer:

10 likes

Graag gedaan, dit forum bezoeken leidt tot het kopen van meerdere horloges en aanverwante zaken :grimacing:

Ik heb hem ook gepast, echt een prachtig ding. Ik vond hem alleen wat hoog en daardoor wat minder mooi op de pols vallen dan de Snowflake. Gelukkig maar, want die kwam ik ophalen toen. Maar afgezien daarvan, perfectie. En mede daardoor komt er nog wel eens een hi-beat in een dergelijke kast. Misschien met een mooie bruine, groene of blauwe plaat.

2 likes

Dit schrijft de nieuwe bezitter in de GS club:

#NWA from Japan. My very first Credor and it was just intense love at first sight with this piece. Its deep and inky Urushi lacquered dial is furnished with Raden indices at 3,9 and 12 o’clock, and hand-painted platinum-powdered Maki-e for the rest. ⁣⁣
⁣⁣
Raden is a traditional Japanese decorative technique where delicate inlay materials are placed by hand on a surface, before getting polished with several layers of lacquer. For this particular watch, mother-of-pearl shells (I’m guessing abalone shells) from the seas of Japan were procured for the Raden dial. The way they iridescently sparkle and vary in hues under the light is just so nice to stare at. ⁣⁣
⁣⁣
And the size alone is endearing to me; 37mm wide with an ultra slim height of 6.5mm!⁣

4 likes

Eens!

Toch ben ik benieuwd hoe deze draagt met ee rubber band voor bijvoorbeeld een dagje strand…

1 like

Dank :+1:

1 like

Eens. Hij is zeker hoog. Maar met 18+ cm polsen (en 1.90 mtr/95 kilo :wink:) vind ik het persoonlijk perfect.

Bij aankoop heb ik destijds ook gekeken naar de sbga375. Deze was 1,5mm minder hoog en zat ook als gegoten.

9 likes

Prachtig. Zelf bezit ik het groene familielid. De sbgj227g

2 likes

Ja gek is dat ja. Je verwacht allebei 44gs kast dus allebei even hoog maar die GMTs zijn echt een stukje hoger.

1 like

17,5 cm polsen hier, iets meer hoogte en iets minder kilo’s :wink:. Het zou denk ik wel kunnen hoor, maar naadje. Die kast is gewoon echt klasse.

1 like

Terwijl ik z’n broertje best wel te pruimen vind op een zwart bandje:

3 likes

Kan zeker prima. :ok_hand: Zelf vind ik het complete plaatje op de ss band zo enorm strak en passend bij dit model.

2 likes

Probeersel. Lastig om een geschikte leren band te vinden als alternatief voor staal.
In wat gedimd gelicht is de wijzerplaat bordeaux.

15 likes

Ik vind het best geslaagd deze kleuren combi. :ok_hand:

2 likes

Ik heb mezelf vandaag maar een keer verplicht de Citizen om te ruilen voor m’n andere beater.

15 likes