Laat je Grand Seiko zien III

Lekker hoor.
De 008 is wel serieus mooi. En de 012 met roze is heftig.

1 like

Dat is toch niet oud!

Deze is echt :ok_hand:

Zijn die wijzers geslepen of gevouwen? Maar volgens mij is de 4420 enige. Misschien een 4520 ook maar lastig het profiel van die wijzers te zien. Maar er zijn hier mensen die veel meer over (vintage) GS weten dan ik.

1 like

Begin 2000
Geelgoud = lekker zacht
:wave: zaratsu

1 like

Mooie Grand Seikos! Nu nog even genieten van al die mooie plaatjes! Wellicht in de toekomst ook eentje in mijn collectie…

Het is een dresswatch… wat kan er gebeuren? Aanval van het knoopje van je overhemd?

Yep, daar heb ik al een tijdje een oogje op. Maar die vent op ebay vroeg eerst 20.500 euro!!! :crazy_face: daarna minder, maar nog steeds een zeer fors bedrag.

De mooiste GS wat mij betreft, de 231. Ik draag hem graag en vaak.

22 likes

Prachtige foto ook!

Je kan vragen wat je wilt, maar het verkoopt niet. Gouden GS is heel moeilijk. Zeker de oudere modellen zijn verre van bekend bij het publiek dat nu net het merk gaan waarderen.

2 likes

Nou vooruit. :wink:

Na al het fantastische dressergeweld, minder blingy, maar die lume is nogal fors. Net uit de zon in de schaduw. Een ander soort bling. :smiley:

14 likes

Heerlijk. Rustige dial. Mooi creme. Mooie lederband ook. Wat mij betreft ook een van de mooiste GS . Veel plezier toegewenst.

1 like

18 likes

Wat voor materiaal is de witte dial eigenlijk gemaakt? Echt heel mooi

1 like

Sneeuw! Duh. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Gekke Japanners

2 likes

Het is gewoon metaal met een patroon erin gedrukt, en dan afgewerkt.

Stappen bij de snowflake:

https://www.grand-seiko.com/us-en/special/dream9stories/vol8/assets/images/ph_page2_2_sp.jpg

Maar de champagne wijzerplaat is bewerkelijker:

https://farm7.staticflickr.com/6054/6262201624_9345603298_b.jpg

6 likes

Wow top bedankt voor de uitleg. Ook heel tof om te zien hoeveel stappen er zijn voor zo’n dial. Had ik nog niet bij stil gestaan

1 like

Schitterend horloge @daffie :ok_hand:
Ik heb hem recentelijk ook gepast en dit is echt een plaatje. Niets op aan te merken!
Alvast gefeliciteerd

1 like