Ik heb je een pm gestuurd
Yes!
Toch gelukt om de SBGA407 te bestellen. Als het goed is moet hij eind september al binnenkomen. Weer een Grand Seiko onderweg dus!
Cool! Bij Reijersen?
Jazeker.
Top, gefeliciteerd!!
Weet ik gelijk wanneer ik mijn band op kan halen.
Deze heeft toch dezelfde kast als de sbgn007 maar dan met een iets dunnere bezel?
Het patroon op 27-28 minuten is net ietsje anders dan de rest van de wijzerplaat. Daar loopt een lijntje ineens terug. in 2018 bestond de 9F 25 jaar. Dus nu 27 jaar. Zouden ze nu echt zo gek zijn om het speciale item in de wijzerplaat elk jaar een minuut op te schuiven?
Mijn SBGV247 werd uitgegeven vanwege het 25 jarig bestaan en heeft op 25 minuten 9F25 staan ipv 9FGS.
Edit: @El_penumbra keek beter dan ik en zag dat het op 23 minuten was. Hele bovenstaande theorie waardeloos. Maar blijft leuk!
Ik zie geen verschil bij de 27 - 28…
Ik zie wel een verschil boven de 23 en onder de achterkant van de minutenwijzer.
Geheime boodschap in de wijzerplaat? Japanse Illuminati?
Die jongen refereerde nog aan je. Pieter heette hij. Aardige gozer.
Ja ik ook goed geholpen door Pieter.
Zie deze uitsnede. De achterkant van de minutenwijzer wijst er precies naartoe. Bij alle vierkantjes loopt er links een lijntje uit naar linksboven. Op dit punt komt hij rechtsboven uit en draait dan 2x links. En het vierkantje erboven heeft daardoor geen lijntje naar onderen zoals alle andere wel.
Dat is toch in lijn met de 23 of ben ik nou gek?
Oh ja sorry! Damn, hele theorie het raam uit!
Haha
25-2 jaar is 23… ze tellen terug. Wat gebeurt er als we bij 0 zijn…?
Leuk, gefeliciteerd. Prachtig ding.