Een tijdje terug wat rigoureus opruiming gehouden, alles de deur uit en weer terug naar een systeemcamera.
Ik heb nog weer een spiegelreflexcamera overwogen, maar da’s niet echt meer in, dit komt het dichtste bij en beter, eigenlijk. Die M43 sensoren zijn super.
Nu dit objectief erbij. Smullen. Niet alleen voor horloges.
De combi met een Leica Elmarit 12-60 F2.8-F4 maakt een beste allround set.
Bizar die 80MP instelling met deze lens. Croppen is nu helemaal een feest. Nog wel even spelen met het licht, want nu zie je wel wat valse kleuren aan de randen.
Verder zie ik steeds meer details. Doen ze goed bij GS. Ook die GMT-wijzer… zooooo straaaak. :pffff. Al lijkt er bij zo wel een oneffenheid te zien. Je kunt niet alles hebben.
De Snowflake heb ik van mijn vrouw gekregen voor mijn 40e… gaat dus nooit meer weg.
SBGJ201 is erg mooi, maar er zijn ook andere horloges met 44GS kast die ik mooi vind. SBGY009 bijvoorbeeld.
Dat zijn lensafwijkingen. Misschien kun je ze in je fotoprogramma corrigeren. De uit te voeren correcties zouden via de RAW meegegeven moeten worden. Maar ik merk dat niet elke camera en foto software goed met elkaar samenwerken. En dit is ook wel een enorm detail. Aperture (wordt niet meer ondersteund) ging goed met mijn M43. Maar Foto’s wat nu op je mac draait neemt de optische correcties die in RAW meegegeven zouden moeten worden van mijn LX100 niet over. Omdat ik die toch maar voor casual gebruik, pak ik daarvan altijd de JPEG, dan verwerkt de camera zelf de afwijkingen. Gek genoeg is het resultaat dan in JPEG out of cam beter dan een ongecorrigeerde RAW via Foto’s.