Laat je Grand Seiko zien VIII

Zekers! Blij mee. En yup, een Panasonic Lumix G9.

Een tijdje terug wat rigoureus opruiming gehouden, alles de deur uit en weer terug naar een systeemcamera.

Ik heb nog weer een spiegelreflexcamera overwogen, maar da’s niet echt meer in, dit komt het dichtste bij en beter, eigenlijk. Die M43 sensoren zijn super.

Nu dit objectief erbij. Smullen. Niet alleen voor horloges. :wink:

De combi met een Leica Elmarit 12-60 F2.8-F4 maakt een beste allround set.

7 likes

Deze GS bijna een jaar in bezit en heeft me nog geen moment verveeld :ok_hand: Zoveel te zien :star_struck:

36 likes

Geweldige foto’s! Mooie investering.

1 like

Ik vind dat we toch eens een echte Grand Seiko gtg moeten organiseren …
Ergens in the middle tussen Nederland en België?
:sunglasses:

6 likes

Vandaag even naar de kluis geweest voor een familiefoto…

50 likes

Heerlijk!

1 like

Wow! Lekkere set zo bij elkaar.

1 like

dat ziet er feestelijk uit zo! :grinning:

1 like

Een mooie verzameling! Ook in een mooie hoes van ‘hoe heet hij ook alweer’ uit antwerpen, watchpouch. Ik heb zo eentje in blauw, erg mooi.

2 likes

Dank! Ben stiekem nog op zoek naar een SBGN001… En een 44GS. En een 62GS… En… tja…

En ben grote fan van Wesley! Grote grappenmaker ook…

2 likes

Nondeju wat een heerlijke set! Die van mij zou hier nog goed bij passen :wink:

Hahahaaa… Don’t tempt me. Die heb ik wel eens gepast bij Brunot. Staat super mooi, vond het eerlijk gezegd mooier dan de Snowflake…

1 like

Dat was initieel ook mijn overweging ja…

Deze staat ook nog steeds op mijn lijstje:
image

2 likes

:ok_hand: Prachtige collectie!

1 like

Ik houd nog even bij spelen met de macrolens. :wink:

Bizar die 80MP instelling met deze lens. Croppen is nu helemaal een feest. Nog wel even spelen met het licht, want nu zie je wel wat valse kleuren aan de randen.

Verder zie ik steeds meer details. :smiley: Doen ze goed bij GS. Ook die GMT-wijzer… zooooo straaaak. :pffff. Al lijkt er bij zo wel een oneffenheid te zien. Je kunt niet alles hebben.

Hm… jammer dat ik dit :point_down: , een hele overzichtsfoto, dan weer niet kan uploaden. Zo jammer dat een bestand van 125mb niet is toegestaan. :grin:

image

19 likes

De Snowflake heb ik van mijn vrouw gekregen voor mijn 40e… gaat dus nooit meer weg.
SBGJ201 is erg mooi, maar er zijn ook andere horloges met 44GS kast die ik mooi vind. SBGY009 bijvoorbeeld.

Als geld geen factor zou zijn…

2 likes

Dat zijn lensafwijkingen. Misschien kun je ze in je fotoprogramma corrigeren. De uit te voeren correcties zouden via de RAW meegegeven moeten worden. Maar ik merk dat niet elke camera en foto software goed met elkaar samenwerken. En dit is ook wel een enorm detail. Aperture (wordt niet meer ondersteund) ging goed met mijn M43. Maar Foto’s wat nu op je mac draait neemt de optische correcties die in RAW meegegeven zouden moeten worden van mijn LX100 niet over. Omdat ik die toch maar voor casual gebruik, pak ik daarvan altijd de JPEG, dan verwerkt de camera zelf de afwijkingen. Gek genoeg is het resultaat dan in JPEG out of cam beter dan een ongecorrigeerde RAW via Foto’s.

1 like

Waanzinnige foto’s zeg! Prachtig horloge ook :+1:

1 like

De nieuwe Asakage

33 likes

:ok_hand: Prachtig Rik! Gefeliciteerd!

1 like