Laat je Grand Seiko zien X

(Herkansing: de vorige foto is ondermaats en doet geen recht aan het horloge)

Skyflake op een polished Milanese gezet. De bracelet an sich is fantastisch. De look op de Skyflake ben ik nog niet uit - heel veel hoogglans ineens :sunglasses:

Schaamteloze crosspost overigens :shushing_face:

20 likes

Mooie band. Welk merk is dit?

Dank!

Dit exemplaar van Strapcode. 19mm is niet een eenvoudige maat om iets écht moois te vinden. Deze is voor mij echter boven verwachting - substantieler dan de gemiddelde milanese waardoor de balans op de pols fijn is, comfortabele taper van 19 naar 16mm, zeer netjes afgewerkt en met een onopvallende, vertrouwenwekkende dubbele sluiting.

Bedankt voor deze waardevolle informatie.

1 like

Zoek je specifiek nieuw in plaats van gebruikt?

Heritage ten spijt, als ik 12K of meer aan een horloge uitgeef is het een tweedehands Lange, tweedehands Breguet, een two tone Cartier, of een JLC.

Omdat ik vind dat bepaalde ontwerpen een soort oude elegantie uitstralen. Eerlijk is eerlijk, de elegantere GS horloges zijn voor mij de SBGW en Omiwatari kasten, en dan zit je onder de 10 K nieuw.

Als ik, met mijn huidige verzameling in gedachten, nog een dress watch van Seiko koop, dan wordt het een Credor Goldfeather.

1 like

Daar kan ik wel inkomen inderdaad:

:star_struck:

19 likes

Wow! Eindelijk een Credor die ik mooi vind :smile:

Enkel de engelse naam slaat nergens op imho. Maar goed ik kan ermee leven.

3 likes

Nee?

Ik snap 'm wel

5 likes

Als ik zo’n prachtige Eichi zou bezitten, dan zou ik het horloge niet durven dragen. Auch, dat eerste krasje. :grimacing:

Daarom moet je er altijd twee tegelijk maken.

1 like

Niet zo van de dress Watches maar deze is wel erg mooi zeg! De Eichi ii kan mij ook nog wel bekoren maar als ik mocht kiezen dan is die goldfeather wel een pareltje zeg.

1 like

Ik weet niet eens hoe duur die is, maar ik weet wel dat ik 'm niet kan veroorloven :sweat_smile:

Ook een gewone GS is erg mooi. :rofl:

20 likes

Historisch gezien heeft de Goldfeather, destijds van Seiko, de distinctie gehad dat het in de één of andere categorie het dunste horloge ter wereld was, als ik me dat goed herinner. Ze maken ook nu nog edelmetalen kasten die zo dun zijn dat ze toch licht blijven en benoemen dat in hun marketing.

In die zin is Goldfeather juist eminent logisch.

Ik merk in de praktijk dat een kras op een elegante volledig gepolijste kast veel minder opvalt dan op een borstel-deel van gemengde finish.

Deze blijven mooi met Wabi Sabi. Toch zou ik de Goldfeather kiezen omdat de Eichi II 39mm is. Zo’n horloge zou 35-37mm mogen zijn.

2 likes

Nee dat gaat hem bij mij ook niet worden helaas, is een horloge leuk voor erbij niet echt een daily voor mij. Dacht ergens 22k gelezen te hebben dat is voor mij niet echt voor erbij :sweat_smile:

Maar dan nog! Als er iemand voor mij stond en zegt Rick je moet kiezen! Dan wist ik t wel :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Bedankt voor de duiding. Het heeft misschien wel een achtergrond, maar ik vind het nog steeds te “engels” voor een Japans horloge. Het deed me denken aan de namen van die KUOE horloges, zoals “old smith” en dergelijke, allesbehalve Japans imho.

Maar goed, de naam Credor is ook niet echt Japans, dus misschien past het wel. Op een GS zou het mij helemaal niet bevallen alleszins.

1 like

Ahhhh… Kijk, dat begreep ik niet uit je post. Het zit 'm niet in de betenis van Goldfeather, maar je had 'm liever Plume d’Or of Kin no Hane genoemd. :slight_smile: 金の羽

OK, helder. Ik kan er in meegaan, ware het niet dat Goldfeather al sinds 1960 bestaat, grappig genoeg als antwoord op Citizen’s pogingen om het dunste uurwerk te bouwen. Hier een mooi artikel over de serie, en ook hoe zich dat verhoudt tot de Citizen Diamond Flake.

Ik kan me dus voorstellen dat zo’n serie gewoon niet hernoemd gaat worden, gegeven de achtergrond.

5 likes

Zoiets inderdaad. Interessant artikel, zo heb ik weer wat bijgeleerd op een zondagmorgen :+1::wink:

2 likes

28 likes