Al is dat van mijn kant mierengen*** natuurlijk want draag dit ook dagelijks zo
Bedankt voor de inspiratie
De juiste keuze. Deze kleinere clasp staat veel eleganter.
Ik vind het rose gouden accent van het GS logo ook mooi passen bij de paarse dial.
De bracelet is in te stellen met increments van ~3mm, door het gebruik van half links die 2/3 de lengte van een hele link zijn.
Het lijkt mij dat er voor iedereen zo wel de juiste fit te vinden is.
Voor nu even een Citizen op leer incoming.
Al zal er vast nog wel eens een GS op staal komen.
Die combinatie blijft gewoon perfect
Even een cross-post uit “Wat dragen wij vandaag”. Gewoon omdat deze GS té lekker is om niet gezien te worden.
Op zich wel, alleen is het wel fijn in de zomer om de band snel een tikje losser te kunnen zetten als het warmer is en in de winter weer wat vaster, zodat die niet te los rond je pols hangt. Zeker bij de zwaardere stukken.
Sinds ik het heb op mijn Speedy mis ik het wel als het er niet op zit
Mijn GS quartz SBGN027G is er mee gestopt. Zijn er hier recente ervaringen met batterijwissel bij de AD ? ( ik kan zelf kiezen tussen Gent en Antwerpen); kosten, direct of even kwijt?
Horloge valt nog ruim binnen de 5 jaar garantie, maar daar vallen batterijwissels niet onder dacht ik.
Batterijwissel valt zeker niet onder de garantie. In Nederland wordt het horloge door de AD altijd naar Seiko in Schiedam gestuurd. Als het horloge nog in de garantie zit zou ik de batterij niet door de plaatselijke juwelier laten vervangen. Vorig jaar juni betaalde ik € 100 voor de batterijwissel.
Misschien een domme vraag. Maar zo een batterij is toch juist heel makkelijk zelf te verwisselen?
Als je de kast open krijgt, net zo makkelijk als ieder andere apparaat met een kleine platte batterij.
Maar veel mensen durven het niet vanwege de prijs of bang door de kleine onderdelen.
Zeker, maar kan gevolgen hebben voor de garantie en waterdichtheid…
Dank voor je info.
Vanwege de garantie wil ik het inderdaad bij de AD laten doen. Wel verbaasd dat deze horloges nog altijd naar t servicecenter worden doorgestuurd. Ik dacht dat veel AD’s dit intussen zelf konden/mochten.
Nog Vlaamse GS quartz eigenaren met info wellicht?
Ik kan het mij voorstellen.
Ik heb zelf nog geen enkel horloge gehad waar micro-adjust op zat.
Dus ignorance is bliss in dit geval
Ik heb het zelf gedaan.
Ik heb geen vertrouwen in de plaatselijke juwelier. Een GS AD, oke.
Maar het enige wat ze doen is het opsturen naar Schiedam, open maken, batterij verwisselen, pakking invetten of vervangen, stof wegblazen en dichtschroeven.
Op youtube kan je wel voorbeelden vinden hoe dit te doen bij een 9F op de juiste manier.
En voordeel is dat je dan ook gelijk dat mooie uurwerk kunt bewonderen. Ik vond het een leuk projectje:
Verder zou ik mij niet teveel zorgen maken:
Het 9F uurwerk is het meest robuuste horloge uurwerk dat ik mij kan bedenken.
Mijn trouwe gada, 4 years and counting:
@shoet dapper! Ik ben niet zo handig dus ik ben er de laatste keer voor naar de boutique geweest - voor het bedrag van een g-shock of bijna een Seiko 5 doen ze dan idd wel gelijk de pakkingen, en ze checken of een service nodig is (maar ik kan niet inschatten of dat onzin is). Vooral geruststellend en met een jaar garantie.
Volgens mij kan het voor de eerste batterijwissel geen kwaad om naar een ‘gewone’ goede horlogemaker te gaan. De batterij wisselen zelf is koud kunstje en de pakkingen hoeven nog niet lijkt me. Ik heb ze bij de mijne na 7 jaar, dus hij de tweede lege batterij, laten doen.
Tja, ik zeg mijn Seiko AD dat ze het horloge gewoon naar de horlogemaker in Kampen kunnen sturen, die daar dan een nieuw batterijtje in zet. Ik laat hem dan wel altijd testen op waterdichtheid, en bij enige twijfel gaat hij wel naar Schiedam voor het vervangen van de pakkingen en zo.
Dat scheelt weken wachten en zo’n 120 Euro per batterijwissel waarvan de WR test goed gaat.
Ja. In mijn geval bevalt de bovenstaande procedure mij prima, maar dat gaat er dan vanuit dat de AD een relatie heeft met een fatsoenlijke horlogemaker. Ik ken ook mensen die er bij zweren om eea door @PeterLC te laten doen omdat die heel secuur werkt, maar dat is voor mij heel erg niet naast de deur.
Dat dus. De eerste wissel was dus ook via de AD met de waterdichtheidstest. Dat kost net even een tienje of vijftien euro meer dan het batterijtje alleen, maar is het het waard.