Laat je Grand Seiko zien X

Dat was m’n telefoon op uu:mm:ss.

Kan natuurlijk ook m’n eigen reactietijd zijn… :joy:

1 like

Als je een timing app gebruikt is het beter om 24u te wachten tussen elke tijdmeting, de reactietijd zal een groot verschil maken door extrapolatie ja.

2 likes

Vlieggewicht na een paar dagen Marinemaster 300

25 likes

Ik geloof eigenlijk ook niet dat een 9F twee seconde voor gaat lopen binnen een uur en daarna corrigeert. Probeer nog eens wat extra checks uit te voeren zou ik zeggen.

Zelf gebruik ik juist mijn 9F als referentie voor mijn mechanische horloges.
Dat werkt erg fijn, want de 9F ligt naast de andere horloges en je vergelijkt seconde wijzers met elkaar :slightly_smiling_face:

3 likes

Idem :smiley:

1 like

Ben geen kenner, maar temperatuur heeft invloed op het aantal trillingen per seconde van het kwartskristal. De temperatuurcorrectie zal waarschijnlijk weten hoevaak het kristal trilt bij welke temperatuur en dit meenemen in de telling van de trillingen.
Op deze manier wordt dat dus direct aangepast en niet dat deze ineens een seconde of meer corrigeert.

1 like

en zeker niet bij een min of meer constante temperatuur

1 like

Hoeveel alcohol is er genuttigd tijdens dit experiment :thinking:

Aha, voldoende zullen we het maar noemen :partying_face:

2 likes

Dit horloge is niet normaal mooi

1 like

Helaas geen, maar wel recent vaderschap, dus ik wijd het aan slaaptekort. :sweat_smile:

2 likes

Ik mag het hopen, jij influencer. Je foto’s hebben me een behoorlijke aderlating bezorgd :joy:

Prachtig stuk :ok_hand:

1 like

Hahah enthousiasme zou ik het willen noemen. Vind het wel mooi dat jij net zo enthausiast bent.:grin: prachtige horloges blijven het.
Die van jouw vind ik ook echt prachtig! Hele mooie reissue en perfect uitgevoerd.

2 likes

Omdat ze (bijna) niets gewijzigd hebben aan het tijdloze ontwerp, is het inderdaad een prachtstuk :smiling_face_with_three_hearts:

Hij mag vandaag nog eens om!

31 likes

Zoek de verschillen! :yum:

22 likes

Mijn foto doet overigens het horloge geen eer aan. Wat maak jij prachtige foto’s.

1 like

Tijd niet goed gezet. Nadeel van een vintage handwinder, is dat deze er regelmatig mee ophoud. :kissing:

13 likes

De jouwe is duidelijk ouder.
1 minuut.

2 likes

Dank! Het is ook maar met de telefoon en wat zoeken naar goed licht. Je tweede foto ziet er overigens ook best goed uit, mooie macro! :ok_hand:

1 like

Ik vind op sokken gewoon veel fijner lopen dan schoenen of blote voeten.

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 4000 antwoorden automatisch gesloten. Discussie voortzetten in Laat je Grand Seiko zien X (Deel 8).