Eens! Net een handschoen maar minder warm
Lekker hoor!
Dit moet toch elke keer een momentje van rust en vreugde tegelijk zijn? Prachtig!
Ja zeker! Dank je
Net terug van Jan Ubels in Bredevoort om de SBGS003 na te kijken. En dit deed hij ondanks de drukte direct!
De stift bleek gebogen waardoor de wijzerplaat wiebelde bij het stellen van de tijd/datum. Deze heeft hij vervangen evenals de pakking die nog droger was dan een hosti en van armoede uit elkaar brak .
Uurwerk zat nog goed in de olie en adviseerde hij niks aan te doen. Het stofje op de plaat bleek wat vochtschade, dus dit kon hij helaas niet weghalen.
Tot slot wilde hij hem meteen op maat maken maar de pinnen bleken echt muurvast te zitten. Hij had 3 pennen van hem hiervoor geslachtofferd zonder resultaat. Helaas moest ik het horloge dus alsnog achterlaten zodat hij hier later nog even rustig naar kan kijken.
Wordt vervolgd !
En kon Jan nog wat met je band?
Helaas niet. Zoals eerder hier gezegd door het vele dragen in combinatie met waarschijnlijk ook te losjes.
Ben wel benieuwd straks eenmaal op maat en om de pols hoe het geheel staat!
Vandaag is de spreekwoordelijke kogel door de kerk gegaan… Ik heb een SBGX261 in bestelling gezet.
Nu heb ik deze GS al eens eerder gehad, zie de archief foto hieronder… Destijds met goede redenen van de hand gedaan maar de sellers remorse bleef knagen. Alles aan dit horloge klopt en past eigenlijk exact bij wat ik zoek.
Dus na een maand of wat aan overwegen nu besloten deze opnieuw aan te schaffen… In tegenstelling tot de eerste ervaring nu volledig nieuw. Wellicht is dat niet de meest financieel logische benadering aangezien GS toch altijd wel stevig afschrijft maar dat maakt mij niet zoveel uit. Ik wil geen afscheid nemen van de hobby maar ben wel op een punt dat ik mij wat minder wil laten verleiden… Er is altijd wel wat nieuws en het bijzonder ingetogen karakter van de 261 spreekt mij daarin erg aan. Het plan is om gewoon te gaan genieten van deze GS en er zelf de eerste sporen van gebruik op te gaan zetten.
Goeie keuze! Prachtig in al zijn eenvoud!
Leuk om te lezen! Deze foto (samen met wat andere) heeft toen voor mij de interesse gewekt voor dit model en uiteindelijk dus ook gekocht.
Dat hoort een beetje bij deze hobby geloof ik Gefeliciteerd, nu voorpret tot ‘ie arriveert. Groeten van zijn broertje:
En gefeliciteerd met de mooie NA uiteraard!!
Chrono24?
Erg mooi
(Te) lang geleden dat ik hier wat deelde, maar nog altijd genietend van jullie foto’s!
Goed weekend!
Ik had vd week n fles Bordeaudt in mn handen en moest nog aan je denken!