Thanks!!! hij is prachtig inderdaad. Erg blij mee!
Ik heb ooit eens mijn sbga415 op leer gehad. Het viel best mee en de kastvorm komt mooi uit, maar zoals wel vaker met GS zitten de gaatjes in de lugs vrij laag. En dit was al bewust daarvoor een vrij dikke strap van Colareb, om de trap van de band naar de lug te beperken.
Geniet ervan trouwens! Het zijn prachtstukken. Enkel jammer van de bolle caseback, anders had ik de mijne nog gehad
Voor mij ook de reden om de springdrive in te ruilen voor een platte quartz.
Zou toch fantastisch zijn als er een SBGA415 maar dan handopwinder of quartz was van 10mm (en dan nog in 38mm).
Of met de nieuwe uurwerken 9RA2 of 9RB2 zouden ze dunner zijn, maar dan worden ze weer een stuk duurder helaas. Zolang de caseback maar plat is, dan dragen ze al een stuk comfortabeler. De quartz modellen zijn hier inderdaad fantastisch goed in
Dat kan toch prima. Bij mijn sbga103 is het erger. En toch draag ik hem lekker op een donkerblauwe alligator. Staat mooi, draagt lekker, en ik zit er toch niet de hele tijd vanuit de lug kant naar te kijken.
Hoppa. Dit zijn de wat interessantere Seiko’s die ik heb eens naast elkaar gelegd. Beetje een kutfoto (weinig licht) maar toch.
Wat een collectie…
Ik heb er een leren bandje bij besteld van Delugs. Mooi van kleur, 21mm, etc. Maar eerlijk is eerlijk… Hij is één keer een paar minuten op het horloge gezet, en ik was de white cliffs of Dover al na 30 seconden meer dan zat. Deze Grand Seiko’s zijn in mijn optiek gewoon te dik en lomp voor leer, de kastvorm leent zich er niet voor.
En dan is deze 62GS nog een soort van OK in vergelijk met bijvoorbeeld de Snowflake-achtige kasten die zo dik worden, want bijvoorbeeld mijn SBGA265, dat sloeg helemaal als een lul op een weduwnaar.
Zoals je hierboven ziet heb ik de limited Alpinist, King Seiko en de SBGW231 op leer, en de rest leeft altijd op staal. Soit, de Marinemaster is een bandenslet, maar da’s een duikhorloge, dat is anders. Wel een duikhorloge wat 0,4mm dunner is dan de Shunbun.
Netjes hoor! Mooie collectie Chris!
Okay, duidelijk, dank. Eerst maar eens wat proberen dat er al ligt dan.
Ik heb overigens totaal geen last (noch in draagcomfort, noch visueel) van dikte van het horloge. Ik vind hem eigenlijk gewoon vrij plat ogen.
Op de bracelet heb je zeker gelijk. Dat is natuurlijk omdat een portie van de dikte ook in het boxed saffier zit, terwijl de middenkast vrij rank oogt.
Ik had gisteren de Snowflake van @PowerReserveFan nog even om, wat een prachtig horloge is, maar dikker oogt wegens de zijkant kast. Die is dan wel mooi sculpted, bij gebrek aan een Nederlands woord, maar het is een totaal andere vibe.
De Shunbun draagt voor mij echt geweldig goed. Comfortabel, vaak onder de radar zelfs, maar in het juiste licht fantastisch.
Okay, ik begrijp wat je bedoelt.
Maar zo heel verkeerd vind ik het ook weer niet. (Maar hij zit weet op zijn titanium band).
ziet er prima uit hoor, Miepers heb je altijd
een flat strap (non-padded) doet het al beter omdat je dan niet visueel van het bolle naar het dunne gedeelte “valt”
Ai. Een bolle, zwarte band met een croc patroontje op dit horloge… ai ai ai.