De ‘Rikka’, heel mooi!
Groeten van zijn broer de ‘Shubun’.
Heel chic! Persoonlijk vind ik het jammer dat er Spring Drive en UFA op de dial staat. Heeft ie niet nodig…
Ik mag hier niet meedoen, maar wel een beetje meegluren omdat ik jaren geleden een SBGX gehad heb (tot de flipperitus weer toesloeg).
Ben benieuwd wat er nou meer vertegenwoordigd hier bij de GS bezitters (heb je er meerdere stem dan meerdere keren):
- GS Handwinder
- GS Quartz
- Springdrive
- GS Automaat
Ja, bedankt
Ik zit ff op mijn handen qua GS aanvulling op de collectie. Net een andere grote aankoop gehad helaas, dus even op de plaats rust nog
Je poll is eignelijk best naar.
Ik heb zowel twee handwinders (mechanische handwinders met een normaal echappement) als een Spring Drive als ook drie quartz horloges. Maar je mag maar twee opties aanvinken. Daarmee zijn de resultaten gewoon per definitie slecht.
Het tweede probleem is dat je geen fatsoenlijk beeld geeft van de opties. Spring Drive, bijvoorbeeld, kan heel goed een handopwinder zijn, zoals bij de Omiwatari en aanverwante SBGY’s het geval is, of bij een Eichi II, om maar een zijstraat te noemen.
- Spring Drive - Handopwinder
- Spring Drive - Automaat
- Ankergang Automaat
- Dual Impulse Automaat
- High accuracy quartz
- Ankergang handopwinder
- Dual impulse handopwinder
- Constant force tourbillon
Yes! Ik mag hier ook posten. Veel GS bekeken en gevoeld en ben bij deze uitgekomen:
Eens een toolwatcher, altijd een toolwatcher. In mijn geval dan toch✌🏻
Proficiat
Hartelijk dank😊
Als je moest kiezen als 1e GS?
Champagne of zwarte dial?
- Champagne
- Zwart
Mooie keuze! Geniet ervan
Heel mooi. Veel plezier ermee.
Beiden erg mooi. Ik heb de champagne quartz gehad, en heel veel plezier van gehad. Waarom dan weg gedaan? Omdat ik later een Springdrive in champagne zou kopen, check.
Heel benieuwd naar jouw keuze…
Hartelijk dank! Gaat zeker lukken.
Dank! Ga ik zeker doen👍🏻
Als eerste GS zou ik de zwarte nemen. De champagne is mooier, maar dat moet je durven vind ik. De zwarte is wat gemakkelijker te waarderen.
Mijn eerste was een champagne SBGA001 spring drive. Prachtig horloge.