Laat je Grand Seiko zien X

:smiling_face_with_three_hearts:

25 likes

Absoluut heel netjes. Goeie foto’s! :ok_hand:

Zelf probeer ik meestal nog tot f16 te gaan, maar vaak wordt de sluitertijd dan toch een dingetje. Daar heb je met de kroon uit natuurlijk geen last van, maar toch.

Je zou nog kunnen overwegen om vanuit RAW een HDR-foto te maken, vaak komt de kleur-echtheid nét een beetje beter uit.

Met mijn G9 schiet ik met een statiefje de laatste tijd wat vaker HDR omdat dat rechtstreeks uit de camera kan.

Ik gebruik overigens Paintshop Pro voor mijn fotobewerking.

2 likes

Elke dag weer genieten

27 likes

Ongeveer tegelijk met Aperture is de stekker uit iPhoto getrokken en is als vervanger voor beide Photos in de plaats gekomen. Wel beschouwd kun je daarmee dagdagelijks niet veel minder dan met Aperture. En Photos heeft iCloud-integratie waarmee je maandelijks omzet voor Cupertino genereert :clown_face:

29 likes

Telkens als ik foto’s van deze zie heb ik het gevoel dat het iets warmer wordt in de kamer! :blush:

1 like

52 likes

Fraaie GS :star_struck:

1 like

Dank je wel.
Een genot om te mogen bezitten én dragen.

1 like

Foto van eerder vandaag.

22 likes

20 likes

25 likes

In opvolging van de foto’s van mijn gouden sbgw252 heb ik mijn avond besteed aan een serie van mijn sbga105 spring drive. Ik vond deze een stuk moeilijker om goed te krijgen. Het was vechten met de positionering en de lens en instellingen. De sbgw252 was eenvoudiger, wellicht is goud eerder mooi te fotograferen dan staal?

Uniek aan deze is natuurlijk de Japanse zen tuin power reserve die ik met lijntjes en al erop heb geprobeerd te krijgen. En de rillen in de indices bij een GS met een donkere wijzerplaat. Beide waren beter gelukt met een echte macro lens, maar deze 14-140 kwijt zich best aardig van zijn macro taak vanwege de korte scherpstelafstand. Waardoor het horloge bijna sensorvullend is.

Mooi zijn ook de vele facetten, zoals de geborstelde op de kast en de facet van de lunette.

En ja, ik had de kant van de kroon wat beter schoon kunnen maken :slight_smile:

38 likes

Goed gelukt :+1: mooi horloge

1 like

Mooi horloge :+1:

1 like

Het staat nog niet vermeld op de Grand Seiko site maar Juwelier Vanhoutteghem (Gent) kondigde aan dat ze nu officiële dealer is van Grand Seiko!

8 likes

25 likes

Eindelijk een adres dichtbij! Bedankt voor de tip :smile:

1 like

Bedankt voor het delen man! Ze zijn wel duur, de meeste modellen zijn 500 euro duurder dan in een ander bepaalde AD in België waar ik de naam niet van zal noemen of het word weer verwijderd :yum:.

Die volgen gewoon de catalogusprijzen. Ik zie dat de Omiwatari ondertussen alweer op 9000 zit, dus waarschijnlijk moet de andere AD zijn prijslijst nog een update geven?

1 like