Laat je Grand Seiko zien X

Daar kan ik wel inkomen inderdaad:

:star_struck:

17 likes

Wow! Eindelijk een Credor die ik mooi vind :smile:

Enkel de engelse naam slaat nergens op imho. Maar goed ik kan ermee leven.

3 likes

Yes!

Nee?

Ik snap 'm wel

4 likes

Als ik zo’n prachtige Eichi zou bezitten, dan zou ik het horloge niet durven dragen. Auch, dat eerste krasje. :grimacing:

Daarom moet je er altijd twee tegelijk maken.

1 like

Niet zo van de dress Watches maar deze is wel erg mooi zeg! De Eichi ii kan mij ook nog wel bekoren maar als ik mocht kiezen dan is die goldfeather wel een pareltje zeg.

1 like

Ik weet niet eens hoe duur die is, maar ik weet wel dat ik 'm niet kan veroorloven :sweat_smile:

Ook een gewone GS is erg mooi. :rofl:

16 likes

Historisch gezien heeft de Goldfeather, destijds van Seiko, de distinctie gehad dat het in de één of andere categorie het dunste horloge ter wereld was, als ik me dat goed herinner. Ze maken ook nu nog edelmetalen kasten die zo dun zijn dat ze toch licht blijven en benoemen dat in hun marketing.

In die zin is Goldfeather juist eminent logisch.

Ik merk in de praktijk dat een kras op een elegante volledig gepolijste kast veel minder opvalt dan op een borstel-deel van gemengde finish.

Deze blijven mooi met Wabi Sabi. Toch zou ik de Goldfeather kiezen omdat de Eichi II 39mm is. Zo’n horloge zou 35-37mm mogen zijn.

2 likes

Nee dat gaat hem bij mij ook niet worden helaas, is een horloge leuk voor erbij niet echt een daily voor mij. Dacht ergens 22k gelezen te hebben dat is voor mij niet echt voor erbij :sweat_smile:

Maar dan nog! Als er iemand voor mij stond en zegt Rick je moet kiezen! Dan wist ik t wel :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Bedankt voor de duiding. Het heeft misschien wel een achtergrond, maar ik vind het nog steeds te “engels” voor een Japans horloge. Het deed me denken aan de namen van die KUOE horloges, zoals “old smith” en dergelijke, allesbehalve Japans imho.

Maar goed, de naam Credor is ook niet echt Japans, dus misschien past het wel. Op een GS zou het mij helemaal niet bevallen alleszins.

1 like

Ahhhh… Kijk, dat begreep ik niet uit je post. Het zit 'm niet in de betenis van Goldfeather, maar je had 'm liever Plume d’Or of Kin no Hane genoemd. :slight_smile: 金の羽

OK, helder. Ik kan er in meegaan, ware het niet dat Goldfeather al sinds 1960 bestaat, grappig genoeg als antwoord op Citizen’s pogingen om het dunste uurwerk te bouwen. Hier een mooi artikel over de serie, en ook hoe zich dat verhoudt tot de Citizen Diamond Flake.

Ik kan me dus voorstellen dat zo’n serie gewoon niet hernoemd gaat worden, gegeven de achtergrond.

5 likes

Zoiets inderdaad. Interessant artikel, zo heb ik weer wat bijgeleerd op een zondagmorgen :+1::wink:

2 likes

20 likes

Tja, die Japanners maken overal wat van:

• Credor = Crête d’Or = gouden bergkam / pieken van goud
  • Zaratsu = Sallaz = merk polijstmachines

Een machine van de gebroeders Sallaz:

En over de diameter. @Fate_Amenable_To_Change ik heb geen dikke pols, maar 38/39 vind ik het fijnste. 40 kan ook. En zelfs de SBGA231 titanium duiker vond ik te doen met 44mm, alhoewel ik die heb verkocht en hem niet nog eens zou kopen. Voor zo’n maat moet de kastvorm meewerken.

Ook de originele Grand Seiko 44GS, de 4420-9000 die ik de afgelopen weken gedragen heb is 38mm. Nu dan voor de nieuwe week de SBGA103 57GS omgedaan. Die is een heel stuk zwaarder, dat is weer even wennen.

7 likes

Hee, het gaat om een persoonlijke voorkeur, he? Ik bedoel, ik vind de Eichi II geweldig, maar weet van mezelf dat ik liever kleiner draag. Ergens ben ik heel erg blij dat ze daar geen 37x8mm versie van hebben, anders moest ik gaan sparen.

Dat anderen graag 38-39mm dragen is echt heel erg goed te begrijpen, het oogt net wat aanweziger om de pols.

36-38mm 44GS is natuurlijk de absolute bom. Mijn 40 was nipt te groot, en zelfs die mis ik al een tijdje.

1 like

20 likes

Mooie!

1 like

Dank, helaas gaat hij binnenkort in het blauwe, te veel keuze.

1 like