Laat je Grand Seiko zien XI

31 likes

34 likes

Hey dat ken ik. Dat is in Hakone. Prachtige tempel met een mooi bos met oerbomen. Toen ik daar in 2015 was, was er niks te beleven. Nu schijn je echt in een file te wandelen.

13 likes

Klopt. Wij hadden het “geluk” dat er geen sneeuw lag op Mount Fuji…

Allemaal genomen vanaf zo’n rampzalige toeristenschuit! :grin:

Het is inderdaad goed druk daar! Haalt de charme er wel een tikkeltje vanaf. Wij waren er eind 2024.

Maar als ik jouw foto zie, moet ik denken aan Nikko, niet Hakone.

En een plaatje van de GS, anders krijg ik op m’n kop hier. (En meteen de volgende locatie op de foto.) :grin:

28 likes

Watches and wonders, de eerste releases staan online… een 40,8mm diver van GS is een feit!

Titanium, E9 collectie, 12,9mm dik, in het blauw en in het groen. Helaas wel aan de prijs met 12,5k.

Met een verbeterde sluiting zoals het hoort.

En nog een elegance collection spring drive handwinder. Mooie plaat!

Daarnaast nog wat in de heritagelijn. Meer info op de GS website :blush:

26 likes

Hehe, eindelijk is hij er dan die kleinere duiker. Het werd me al in het oor gefluisterd in mei 2024.

Afwachten nog hoe die irl bevalt.

3 likes

Ik vind de duiker wel gaaf, snap alleen niet zo goed waarom de gangreserve nog steeds op de wijzerplaat staat terwijl het sinds E9 eigenlijk altijd achterop zit…

2 likes

Ik neem aan dat de duiker geen zichtbodem heeft.

2 likes

Jep, dat is het, zoals te zien hier:

PS prijs helaas krankzinnig maar ws. volgend jaar te scoren voor 8k…

7 likes

God damn. Die SBGY is exact wat ik nog zou zoeken.

4 likes

Zeker heel mooi!

(Alleen nog geen micro/quick-adjust op de bracelet zo te zien)

Gelukkig maar. Echt serieus, ik wou dat die influencers allemaal ophielden met dat ene stomme talking point. Niets draagt zo fijn als zo een Grand Seiko clasp. Die moeten ze zeker niet groot, vierkant en lomp maken.

Mijn Santos heeft het overigens ook niet. Ook een erg comfortabel horloge.

4 likes

23 likes

Bekende plaat :smiley: @daffie @Donar

13 likes

GMT weer mee op reis

20 likes

Heel benieuwd naar die sluiting. Het lijkt alsof je hem nog extra kan ‘locken’ door te schuiven aan het logo. Dat is wel knap gemaakt. :ok_hand: Beter dan wat Omega doet met een vergelijkbare sluiting.

3 likes

Toch lachen dat de reflectie van de achterkant van de minuutwijzer in de indice bijna suggereert dat die beter is afgewerkt dan de voorkant van veel andere wijzers.

31 likes

dit op een leren band zou een winner zijn, rustiger ook om te zien denk ik👍

12 likes

Dat denk ik ook inderdaad. Volgens mij gaat dat in het echt een heel mooi model zijn. Ik ben benieuwd naar de beelden :slight_smile:

3 likes

23 likes