Laat je Grand Seiko zien XI

Prachtig! :ok_hand:t2:

1 like

Ik zou het niet weten. Ik ben GS9 clublid, heb daar meer dan een paar horloges geregistreerd, maar kom er nooit en heb alle e-mails unsubscribed. :slight_smile: Wat heet “selected”?

1 like

@Fate_Amenable_To_Change, nu moet je weten dat ik in plaats van

aanvankelijk de volgende tekst had ingeduimd

Maar ik dacht; kom, het wordt een warme dag, laten we het rustig an doen

1 like

Ah dan zou je wel selected kunnen zijn! GS9 doet amper iets in onze regio, dus ik wist niet dat er hier leden zaten. Je zal dan toch even de nieuwsbrief moeten aanvinken :crazy_face:

1 like

Looking at five updated Spring Drive references with new materials and a proper micro-adjustable clasp

17822839789907635346282685515233

14 likes

Ik zat het te lezen en hoe leuk het ook is om meer UFA modellen te hebben, nu is het toch wel helemaal rommelig geworden toch? Er zijn nu 3 white birch modellen, allemaal 40mm met andere uurwerken. En nog sterker: 5 lake suwa’s? De eerste LE, de donkere variant in staal, de lichtere in titanium en nu nog een UFA in ever brilliant steel en nog een 37mm in titanium :thinking:

Wat mij betreft mocht die UFA allemaal 37mm gebleven zijn, dan had je een mooi onderscheid. Maar misschien verkoopt 40mm beter.

Ik wacht nog steeds op een spring drive handwinder variant van de slgw007. Bij voorkeur in titanium. SLGY moet dat worden dan :blush:

1 like

Ik zit gewoon te wachten op het Spring Drive uurwerk voor in een 37mm kast die niet van Evolution 9 is. Die vormtaal is het nog steeds niet voor me. Gewoon een SBGX of SBGW achtige kast, 37mm of zo, met gewoon een Oyster, zonder gelul, en graag met de oude, skere clasp en de halve links.

Dat zou een insta-buy zijn. Tot die tijd blijf ik zijdelings naar de SBGY serie loeren of daar iets “dat moet ik hebben” van uit wordt gebracht.

9 likes

:clap:

1 like

Deze kast straalt emotie uit! Je zou haast denken dat het Italiaans design is

1 like

Die kast is geweldig. Ik ben niet zo thuis in de GS collecties maar dit komt uit de Heritage collectie denk ik? Draagt zoveel beter, voor mij, dan de Skyflake uit de Elegance collectie.

1 like

Of het ergens op lijkt of goed draagt heb ik heel niet naar gekeken., maar de lijnen, van de zijkant van de kast is design technisch erg geslaagd!

5 likes

Dat zou ook een mooie zijn! Een UFA 62GS in die 38mm kastvariant bv. Die bolle caseback zal direct een stuk platter zijn. Ik zou ook twijfelen :+1:

3 likes

Die hoge, doorlopende lugs vind ik echt minder fraai. Zie je bij de Shunbun. Prachtige dial, maar niet in de goede kast. Liever sbgx of sbgw kast.

2 likes

Jouw consistentie is bewonderenswaardig. Ik denk dat mensen uit hun plaat zouden gaan als je het horloge af zou doen om er eens een productfoto van te trekken, in het kader van “asjemenou”.

Dat is volgens mij exact waar @illewoare op doelt, als daar een UFA uurwerk in komt wordt het geheel platter, omdat de Evo 9 uurwerken ook wat platter zijn ontworpen.

Je kunt dan ouwenelen of die dikte uit de caseback moet worden geschaafd of juist uit de middenkast, in het laatste geval heb je de klippen van Dover niet meer.

Mijn vrouw wil die 62GS Shunbun dames-quartz hebben die in Januari uit komt, en die is bijvoorbeeld nog eens 10mm dik, dus aan dat ding gaan we kunnen zien welke kant Grand Seiko opgaat met hun iets kleinere ontwerpen.

Dat laat onverlet dat ik ook zeer graag een SBGX- of SBGW-achtige kast met zo’n dunner Spring Drive uurwerk zonder power reserve op de achterkant zou willen zien. Ik vertik het alleen om Evo 9 te kopen wegens lompe indices en uurwijzers. Brrr. En tegenwoordig een lompere clasp. Dubbel brrrr.

3 likes

Stuk sportiever iig, draagt wel echt goed en kan ook leer hebben. Ik vind de sbgx kasten vrij saai en de sbgw kasten voor 40mm wat lomp dragen.

Saai is goed. Saai heeft staying power. The party is on the dial anyway.

Maar we hadden het ook over 37mm varianten van de SBGW. Die dan ook nog redelijk plat zouden kunnen blijven, wegens Evo 9 uurwerken. Vooruit, 36,5mm 44GS zou ik ook OK vinden. :slight_smile:

Eigenlijk wil ik gewoon een Spring Drive uurwerk, no date, in mijn Sakura Kakushi. :rofl: Misschien is modden een optie? Staan die uurwerkjes op de Baai?

2 likes

Vorige maand was in Loosdrecht een geslaagd event van Grand Seiko en Schaap & Citroen.
Wat de LE SBGY045 betreft, deze heeft wel wat. Ik ga er eens over nadenken, al staat de SLGH005 ‘White Birch’ hoger op mijn wensenlijst.

2 likes

35 likes

Sinds ikzelf de batterij een paar maanden geleden heb vervangen, nog steeds binnen 1 sec van de atoomklok.

17 likes