Laat je Grand Seiko zien XI

Lekker in het zonnetje :sunny:

26 likes

Goedemorgen,
Even een vraag ik heb een hi beat maar die loopt na mijn smaak veel verder voor dan mijn springdrive en mijn manual winding wie heeft hier ook ervaring mee

Het gaat om een gelimiteerde editie die alleen in parijs te koop was

13 likes

Wat zijn de afwijkingen dan per dag, en het maakt toch niet uit waar die gekocht is?

Geen idee maar in een week loopt de hi beat 4 minuten per week voor op mijn springdrive

Dat zou hooguit 56 sec per week mogen afwijken met atoomtjjd. Hoe vaak draag je 'm, als de powerreserve vaker leeg is dan vol is de afwijking groter (isochronisme)?

misschien wat gemagnetiseerd geraakt?

nou, op het strand in een warme badplaats kan wel degelijk invloed hebben :grimacing:

3 likes

Ik draag hem nooit hij zit altijd in een wathwinder.

waarom heb je hem dan? :thinking:

3 likes

Parijs heeft geen strand maar daar gekocht van een man met een kleedje voor een special price zou wel een probleem zijn ja. :see_no_evil:

1 like

Ik heb hen omdat ik hem mooi vind en hem te duur vind om dagelijks te dragen. Mijn dagelijkse horloge is een quartz gs.

1 like

Haha nee dan zou ik het nog snappen netjes is de gs boutique gekocht

kijk, maar als je hem nooit draagt hoeft ie ook niet in een winder… wellicht dan toch wat magnetisch, kan ook door een telefoon of een laptop komen

@GMTplus1 zijn antwoord zou kunnen, binnenlopen bij een GS verkooppunt en na laten kijken dan maar.

Ik ga hem eerst bij Chronoglide langs of hij echt voorloopt daarna waarschijnlijk terug sturen naar gs.

De watchwinder staat wel dicht bij mijn pc misschien kan dat de oorzaken zijn bedankt

1 like

er zijn ook apps voor op een telefoon die een goed beeld geven van de nauwkeurigheid zoals Watch Accuracy voor android telefoons bijvoorbeeld

Oke top zal.eens kijken bedankt voor de tip dat wist ik niet

1 like

4 minuten per week is gemiddeld +34 seconden per dag. Dat is te snel, maar volgens mij ook weer niet snel genoeg om magnetisme te moeten zijn. Je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je een demagnetiseer-dingetje over het horloge haalt, maar in wezen zou het een indicatie kunnen zijn dat ie een beurt nodig heeft.

Wanneer, eigenlijk? Hoe oud is het horloge, en wat is de service geschiedenis? Is het de SBGH345 van Maart 2024? Ik kan me voorstellen dat je nog garantie hebt. Ik zou de Seiko Boutique in Amsterdam of Grand Seiko Nederland even bellen / schrijven met de probleembeschrijving.

Hoe dichtbij? Die SPRON legeringen in een Seiko zijn in wezen altijd minstens 4800A/m antimagnetisch, en magnetische veldsterkte neemt met iedere centimeter hard af. Speakers zou ik eerder in de gaten houden dan een PC, maar dan nog is 20cm afstand genoeg.

Wat mij betreft: Niet doen. Moderne olie stolt toch niet, dus je kan 'm tussen incidentele rotatiedagen beter stil laten liggen dan 24/7 laten lopen, dat laatste geeft alleen maar nodeloze slijtage.

Meld het in ieder geval bij (Grand)Seiko aan, want als je twee jaar garantie hebt en je het horloge in de zomer van 24 of daarna hebt gekocht is het goed om het aangemeld te hebben.

3 likes

22 likes