Laat je Grand Seiko zien XI

Scheelt echt een hele millimeter! Dat moet echt beter. OK, kan een lastige maat zijn - bijvoorbeeld 21. Maar daar bezuinig je niet op.

2 likes

Omdat het vintage grand seiko topic bijna dood is, hier dan maar weer eens mijn grand seiko 6156 special van begin jaren 70. Klein, maar heel fijn. Met naar keuze engelse of kanji dagaanduidingen. Blauw is zaterdag, rood is zondag. Hacking, 36.000bph high beat, facetglas, quickset datum, en hss staal. En kijk eens hoe scherp die hoeken zijn, zie linksboven bijvoorbeeld.

Oud, maar zo verfijnd, daar kan geen moderne Grand Seiko tegenop.

34 likes

Super! Ik gok even op 37 mm…?

Dat kan ik niet ontkennen :sweat_smile:

1 like

Mooi man!

1 like

Dank je wel Kristof!

1 like

Ik denk 36mm zelfs. Het is echt een klein juweeltje om de pols. Ook volgens deze site 36mm:

https://www.thetokeiclub.jp/product-page/grand-seiko-61gs-6156-8010-special#

1 like

Die link doet niet veel hier, maar ik geloof je graag. Prachtig! Heb ook mijn ogen op een (moderne) GS maar dan 39 mm; meer is gewoon eigenlijk te groot voor mij.

De link laadt langzaam, het is even wachten volgens mij, 30 seconden ofzo.

1 like

Hebbes. :ok_hand:

1 like

Zo mooi :heart_eyes:

1 like

Eeuwig spijt dat ik deze jaren geleden niet gekocht heb. Is echt een prachtige.

Ik dacht overigens dat je deze een hele tijd geleden al verkocht had.

1 like

Zooo blij met deze, 40,5mm, perfecte diameter voor mijn pols.

20 likes

Dat moet iemand anders zijn geweest, ik ben deze volgens mij nooit van plan geweest om te verkopen. Ik heb de vintage 44GS, de 45GS en deze 61GS. Stuk voor stuk prachtige stukken. De 44GS vanwege de oorspronkelijke grammar of design styling en de low beat 18.000, de 45GS vanwege de 36.000 high beat, en deze 61GS vanwege de all out spec. Alleen de VFA was een nog hogere spec, maar die hadden weer niet die mooie kanji dagaanduiding.

1 like

Gaaf man, zelfs een Twin Quartz uurwerk. Ik heb een zwak voor de vroege Seiko quartzen. Echt ondergewaardeerd dus nog prima betaalbaar en er is heel veel moois te vinden.

2 likes

Ook de bekende GS afgedopte secondewijzer is aanwezig :ok_hand:t2:. Heel gaaf.

1 like

22 likes

40 likes

Deze heb ik ook! Maar dan zonder metallen band, gewoon op leer. Die metallen band zou te kort zijn voor mijn pols. Sinds ik deze ook met een witte plaat heb, en ook nog een blauwe king quartz, mag die blauwe GQ graag weg maar ik ben te lui een advertentie aan te maken en houd ze dus voorlopig.

30 likes

34 likes