Laat je Grand Seiko zien XI

Ja, mooie kleurcombinatie inderdaad.

Ik heb wel het idee dat bij veel GS de positie van de springbar niet ideaal is voor een leren strap. Dunne bandjes werken niet, je ziet of merkt dan teveel scherpe hoeken en je ziet vrij veel zijkant van de kast. Ook in de foto hier boven vond ik dat het beter kon.

28 likes

Je hebt gelijk. Bij dit horloge vind ik iets padded en wat dikker en ronder bij de springbars mooier

Nee eens. Ik heb inmiddels wel besloten dat het niet de 43gs kast gaat worden maar de ronde .
37mm of40 ga ik nog eens over nadenken, neig naar 40. Misschien maar eens ergens gaan kijken en evt passen.

2 likes

Eens! Tudor heeft dit euvel ook.
Daarom is eigenlijk alleen de Elegance SBGW mooi op leer te dragen naar mijn mening. Voor alle andere kasten zou ik echt voor staal gaan.

27 likes

Ja en vergeet natuurlijk de SLGW serie niet!

Ik ben benieuwd.
Ik kocht die van mij in 2022. 37mm kwam toen niet eens in mij op.
Als ik ooit weer eens in de gelegenheid ben wil ik die ook zeker eens passen.
Net als de SBGW en SLGW overigens :yum:.

1 like

Deze lijkt het in ieder geval nog aardig vol te houden zonder zich te bewijzen als krassen magneet. :sunglasses:

2 likes

Dit stoort mij echt 0,0. Sterker nog… wow! Mooi!

2 likes

Ik ben ook een Gs44 voorstander

35 likes

Prachtig nog met oude dial layout!!!

2 likes

31 likes

Oude Dial lay out? :thinking:

1 like

Seiko boven en Grand Seiko onder op de plaat.

2 likes

32 likes

Ik snap je qua balans op de plaat. Maar vind je “Seiko” boven en “Grand Seiko” beneden echt mooier dan huidige layout?

1 like

Ja absoluut. Geeft veel meer balans op de wijzerplaat.

Daarom koop ik er al lang geen meer. Of er moet zoals bij de gmt hierboven nog wel iets staan. Dan vind ik het weer beter.

3 likes

De Spring Drive tekst zorgt ook voor meer balans :slightly_smiling_face:

2 likes

Inderdaad, gewoon 2 lijnen boven en 2 lijnen onder, en in dit geval ook symmetrisch over de 3-9 uur lijn.

1 like

Absoluut. Maar de Quartz modellen zijn er heel kaal door geworden.

Net als de basis handopwinders. De SBGW031 en 035 zijn veel mooier (imho) dan de opvolgers 231 en 235

1 like

Zon!

En maan :sweat_smile:

37 likes

Als ik dan een GS post, moet dat in ieder geval ook hier! :sunglasses:

43 likes