Laat je SEIKO G. nee, Seiko5 zien!

Welk model is dit exact?

1 like

4 likes

Lijkt mijn Oriënt wel

1 like

Seiko Srpe51k1 ‘dressKX’

2 likes

4 likes

Ik had niet zoveel variatie verwacht. Ik denk omdat mensen voornelijk de GS/pressages/turtles en prospex laten zien? Maar ik moet zeggen deze zijn echt wel de moeite waard om te delen.

2 likes

6 likes

Weet ik, maar alleen houden om niet te dragen is zonde. Ik moet de boel toch eens tegen het licht gaan houden, want zo zijn er meer als dit 5je.

1 like

Ik heb er 3 waarvan 2 zelf aangepast.
de srpd73k1: een vlak saffier, een nieuwe bezel insert, chapter ring en een gesigneerde kroon.
Seiko 5 snzh53j1 heeft alleen een DD blue coated saffier.

11 likes

Oh, verbaasd dat er zo’n topic nog niet was.
Ik heb er 2 :innocent: en in blijde verwachting van een derde (de hierboven al getoonde SRPE51).


5 likes

8 likes

Normaal ben ik niet zo van goudkleurige horloges maar deze heeft toch wel iets ‘chique de friemel’ mooi

1 like

Ik heb eerst gezocht of deze topic al eerder bedacht was, voordat ik direct door werd verwezen of zo. Maar idd ik zag hem nergens, leek me wel zo eerlijk. Kan me voorstellen dat velen met de 5 begonnen zijn en later doorgegroeid naar de ‘major league’

1 like

Super mooi die eerste. Lekker puur en eenvoudig strak

1 like

Ik ook niet, althans niet bij de Seikos en Vostoks. Vaak genoeg voor gestaan, maar dan zag ik ze in het echt en knapte er flink op af.

1 like

Wat mij betreft bijna de perfecte 5; SNKL23 op een jubilee met solide caseback en dubbel gebold saffier. Het enige wat mist is een 4R36.

10 likes

Moderner natuurlijk, maar op zich is er niks mis met de 7S26.

Geen hacking, maar who cares bij -20 tot +40 sec/dag. Koop een quartz horloge. :smiley:

Geen hand winding? Je pakt ze op en ze beginnen te lopen. En laten we niet vergeten dat de oude serie ‘Vijfjes’ nieuw voor $55 verkocht werden. Fantastisch veel waar voor je geld.

(Bovenstaande is slechts een persoonlijke mening)

1 like

Ik vind de 7S26 ook goed genoeg hoor, ik vergeleek hem alleen met de perfecte 5. Nauwkeurigheid boeit me niet zo. Zolang het een minuut per dag is vind ik het over het algemeen prima voor dit soort horloges. Als ik nauwkeurigheid wil pak ik m’n SBGX005 wel. Hele andere koek.

2 likes

heeft ook zijn eigen topic:

Blijft fantastisch!

6 likes

11 likes