Laat je SEIKO G. nee, Seiko5 zien!

5 likes

Een Seiko 5 op marktplaats kopen is heel tricky omdat er veel niet originele verkocht worden. Heb je wel heel goed opgelet?

3 likes

Ja nou er zit een automatisch uurwerkje in van seiko verder niet gekeken maar in deze prijsklasse een imitatie aanbieden ben je je wel erg ver gezonken hoor dan mag je het aangeven maak ik zo iets over aan je :blush: maar inderdaad het gebeurt jammergenoeg wel een slechte zaak

1 like

In naam en logo is het inderdaad geen Seiko 5. Maar zoals ik het heb begrepen is de SKX serie altijd wel onderdeel geweest van de Seiko 5. Het heeft in ieder geval de 5 designelementen van een Seiko 5; automaat, dag+datum op 3, kroon op 4, waterresistance en degelijke kast/band.
De spirituele opvolgers van de SKX worden wel met naam/logo verkocht als de Seiko 5 Sports.

Anyyhow, de SKX013 blijft een fantastisch horloge net als andere Seiko 5

2 likes

4 likes

Het is niet zo zeer immitatie als wel een samenraapsel van onderdelen. De wijzerplaat, band en kast die niet bij elkaar horen bijvoorbeeld. Er zijn een paar verkopers op marktplaats die in dit soort horloges handelen zonder er iets over te zeggen dat het geen origineel en kloppend horloge is. Dat is inderdaad een zeer kwalijke zaak.

Ga eens snel uw mond spoelen! De nieuwe 5 sports zijn heel anders dan de SKX. :neutral_face:

2 likes

Ik zou het ook niet zien, maar ook niet boeien of hij helemaal volgens de originele specs is. Zou het wel belangrijk vinden dat er wel Seiko onderdelen gebruikt zijn. Tja en smaak is belangrijker voor de individu. De één wil een horloge die draagbaar en er visueel goed uitziet en de ander wil compleet origineel dat er tevens goed uitziet. Het zou wel netjes zijn als het wel benoemd zou worden bij de verkoop.

1 like

Een van de vier kleuren.

5 likes

Een van mijn favorieten. Wàt een wijzerplaat. Veel om te verwerken: een draaikolk, vignette, en zonnestraal-effect. Oorspronkelijk zat hier ook een geslepen glasplaatje op maar die is gaandeweg vervangen door de vorige eigenaar. Ik heb deze vorig jaar van eBay geplukt.

Seiko 5 Actus is een lijn van modellen geproduceerd voor de Japanse markt, door het Suwa-Seikosha huis van Seiko (met de kenmerkende draaikolk geprint op de wijzerplaat).

Deze heb ik recentelijk op Marktplaats gescoord, samen met de dames uitvoering en een Citizen automatic. Vier tientjes voor de hele kavel betaald, en er hoefde in deze 5 alleen maar een glasplaatje te komen.

9 likes

Vandaag m’n oer-vijfje om de pols, de SNX115K

8 likes

Deze geweldige 5 al eens in we collectie gehad maar toen verkocht.
Kreeg er spijt van en heb toch maar een nieuwe laten overkomen.
Gelijk even op een andere band gegooid:

5 likes

Hij blijft goed hè!

Foto uit het archief:

2 likes

4 likes

Mijn daily beater (oké, samen met mijn vintage Certina DS). Snkl41 met Double domed clear saffier en een gebrushed bandje. Ik heb ook de snkl43 met double domed blue saffier en een krokoleer bandje erop. Een killer dresswatch. Maar deze blijft favoriet!

3 likes

Omdat die vijfjes zo leuk zijn, een nieuwe erbij gekocht. Standaard band heb ik vervangen voor een jubilee.

8 likes

Mijn eerste klokje, nu meer dan 60 jaar oud en doorleefd na een hard leven aan boord van zeeschepen waar het in de machinekamers onder alle omstandigheden een betrouwbare partner was. Loopt nog steeds maar dragen doe ik hem niet meer…alleen nostalgie en “sweet memories” als start van mijn carrière in de '60/70-er jaren.

15 likes

12 likes


Mijn 2 Seiko 5 mods.

6 likes


Mijn drie seiko’s 5 :innocent:

10 likes

Ik heb hier alleen nog maar mashups van 5jes liggen :laughing:

2 likes