Laat je Seiko Presage zien. Presage only

Ik heb keuzestress over mijn volgende presage, wat vinden jullie?

• Sharp edge spb167j1 (blauw)
  • Classic spb463j1
0 stemmers

SPB463J1_01_groot

6 likes

Mijn nieuwe aanwinst vandaag voor het eerst om!

17 likes

Crosspost. Alvast klaar voor morgen, die blauwe wijzers zijn lastig vast te leggen.

13 likes

Zitten echt een paar hele mooie tussen.

Ik zou deze dial zo op al mijn horloges zetten

Australian LE, Seiko Presage Irori moments :

9 likes

5 likes

Een zwarte Presage…

10 likes

Nice, ik jeb de witte versie. Hoe bevalt de band? Zit de laatste tijd eraan te denken om die aan te schaffen voor mijne.

Plaatje voor de sfeer, van gisteren.

7 likes

Snap het probleem in keuze, maar vind wel dat het twee afwijkende stijlen zijn. De Sharp Edge vind ik een stuk moderner en sportiever ogen, die andere Presage is klassieker :man_shrugging:
Dacht eigenlijk dat de SPB463 kleiner was dan die Sharp Edge, maar ze zijn blijkbaar vergelijkbaar in maat, maakt dan ook niet uit.
Tja. Ik ben fan van de Sharp Edge dus voor mij is de keuze duidelijk. Ik kon op een moment er één als cadeau kiezen, reden dat ik 'm niet nam is omdat 'ie qua stijl teveel in het vaarwater van m’n SARX055 kwam, en een King Seiko nóg mooier bleek. Maar heb inmiddels toch aardige kriebel voor een zwarte variant, die dial is zó mooi…

Maar, misschien een idee :bulb: ; op MP staat een SDGM003 te koop. Lijkt een beetje op een Sharp Edge, maar de kast is meer bewerkt - vind ik persoonlijk mooier.
Misschien is die nog wel mooier dan de opties de je hier noemt, mits je een zwarte dial zou overwegen…

Voorbeeld van het www:

11 likes

De stalen band zit erg fijn met een prettige sluiting!
Ik ben eigenlijk meer van de lederen banden, maar de metalen band van deze Presage is erg goed!

Vandaag binnen gekomen, erg blij mee!

13 likes

Deze modellen, de witte en de zwarte, hadden nog geen Presage op de wijzerplaat staan (2016/2017).
De latere modellen, wit en zwart, hadden dat wel…
Wij hebben dus de eerste lichting. :wink:

Gefeliciteerd!
Wat is nou eigenlijk het verschil met diegene die je in het blauw hebt gezet? Of is dit Roségoud?

De kast is inderdaad Rose goud en deze is gelimiteerd tot 1000 stuks.
Dank je wel

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de sharp edge, het enige waar ik mee zit is dat hij misschien qwa dail te veel gelijkenis heeft met mijn ssa421j1 (beide donkerblauw met speciaal relief)
seiko-presage-ssa421j1-12314922
Het presidentiele bandje van de spb463j1 vind ik ook prachtig maar klopt wat je zegt; 2 verschillende stijlen van horloges!

5 likes

Meh, de kleur blauw hebben ze gemeen maar daar houdt het wel op. Stalen band vs leder doet ook al een hoop. Maar de kleur plaat kan wel verschil maken, los van stijl probeer ik zelf wel wat variatie in wijzerplaat kleur te hebben. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je eventueel verder nog hebt liggen, bij 2 horloges is dat interessanter dan wanneer je er al 14 hebt rondslingeren :grimacing:

2 likes

Ik zie ook weinig gelijkenis behalve dat ze allebei blauw zijn. Dan lijkt het meer op mijn horloge😁

4 likes

Bedankt voor het antwoord.

Ah, dat wist ik niet dat latere modellen het Presage label op de plaat hebben staan. Weer wat geleerd.

Vind onze first batch versie mooier :sunglasses:

Zag net het topic van @flieger63, helaas doen de plaatjes het niet maar heb je hem nog? Of misschien wat archief foto’s?

Heb een beetje lopen klooien met een foto app en moet zeggen dat ik de stalen band wel erg mooi vind staan.

Binnenkort maar eens langs de Seiko Boutique om te vragen of ze deze kunnen bestellen en wat zij ervoor vragen.

Heb hem wel al online gezien voor €270 Seiko Presage straps M0PF221J0

2 likes

Ik weet niet meer wie, of welk model, maar iemand had een groene (enamel?) Presage (dacht ik althans…) die op leer werd geleverd, op staal gezet. Ik weet niet of dat hetzelfde model is al jouw model, maar misschien helpt het wat met de beeldvorming. Ik vond het wel een goed resultaat in elk geval. Het is alleen wat lastig zoeken hiermee :grimacing:

Edit: bingo!

https://www.horlogeforum.nl/t/verkocht-seiko-presage-spb295j1-kanazawa-urushi-limited-edition/497063

2 likes

Toch, op de lederen band is de witte ook niet te versmaden! :+1:

1 like