Laat je Seiko Presage zien. Presage only

11 likes

12 likes

12 likes

14 likes

Wissel

Leuk bandje erop

10 likes

13 likes

:+1::grinning:

11 likes

Back to the 60’s

1 like

11 likes

14 likes

Porselein wijzerplaat is wel machtig mooi moet ik zeggen. :+1:
Of is het een ander materiaal ?

2 likes

Porselein inderdaad met geblauwde wijzers. Presage Prestige lijn komt deze uit.
Ik heb ze verder nog nergens gezien.

2 likes

Hij kan zo naar de Themaweken topic.
Deze week bijzondere wp. ( tip )

Vind het een pracht van een wijzerplaat, maar als je met

hittegeblauwde wijzers bedoeld, dan trek ik dat in twijfel gezien deze foto. Lijkt gelakt.

1 like

Zijn hittegeblauwd, als je ze in het licht kantelt verandert het naar zwart. Dat is bij gelakte niet zo.

2 likes

Ik kan het niet via specificaties onderbouwen, en wil zeker geen afbreuk doen, maar uitgezonderd van jouw opmerking ben ik vrij zeker dat dit gelakt is. Met een transparante lak weliswaar wat het effect van hittegeblauwde wijzers benadert, met het belangrijke verschil dat een hittegeblauwde wijzer over de volledige wijzer dezelfde tint heeft en je hier duidelijk een lichtere tint langs de randen ziet - doordat de lak daar dunner is.

En ik weet hoe hoe licht ermee speelt;

Van mijn SARX055 staat vast dat dit een gelakte wijzer is. Seiko haalt het vaker uit. Doet niet per se afbreuk maar een beetje jammer is het wel. Kijk en vergelijk :man_shrugging:

10 likes

6 likes

Als jij daar beter van slaapt, vind ik het goed David.

2 likes

Dat is een prettig ogend exemplaar! Mooi zeg… Die kende ik niet. Net een jaar te laat deze hobby in gestapt.

1 like

Ik ook, chemisch of thermisch geblauwde wijzers hebben niet dat transparante effect aan de randen van de wijzers. Vergelijk de wijzers op de foto’s maar eens met hittegeblauwde wijzers zoals die van Stowa of Alexander Shorokhoff dan zie je duidelijk een verschil.

1 like