Laat je Seiko Presage zien. Presage only

Sharp Edge series. Je hebt ze in een aantal verschillende kleuren. Deze wijzerplaat noemen ze de “Aitetsu” uitvoering.

AI uitlegje eronder… :smiley:

Aitetsu
(藍鉄) is een Japanse term voor een diep, donkerblauw dat doet denken aan indigoblauw, en wordt gebruikt om de specifieke kleur van de wijzerplaat van bepaalde SEIKO WATCH horloges in de Presage Sharp Edged Series te beschrijven. Deze horloges kenmerken zich door scherpe, gepolijste kastlijnen en een textuur op de wijzerplaat die is geïnspireerd op traditionele Japanse patronen, met de Aitetsu blauwe wijzerplaat als een opvallend kenmerk, vaak gecombineerd met het kaliber 6R35 uurwerk.

Susutake, a brown-toned smoked bamboo

De wijzerplaat is voorzien van een Japans Asanoha- of hennepbladpatroon, dat al sinds de Heian-periode, meer dan duizend jaar geleden, bekend is in de Japanse cultuur vanwege het gebruik ervan in ontwerpen. De vezels van de stengel van de plant werden traditioneel gebruikt voor het maken van stoffen en het bladpatroon heeft een speciale betekenis in de Japanse cultuur, omdat het symbool staat voor snelle, sterke groei en men geloofde dat het een goede gezondheid bracht, vooral voor jonge mensen.

5 likes

Das echt een mooie :+1:.

1 like

6 likes

De mooiste cocktail time wat mij betreft. Ik heb er zes gehad en alleen deze is nog over. Lang getwijfeld of deze ook de deur uit zou gaan, maar nu ik hem na lange tijd weer eens om heb denk ik toch maar dat 'ie blijft.

11 likes

Hier mijn Presage op zijn nieuwe band van 1971Straps (@vintage4all ) :heart_eyes:

8 likes

Ah fijn dat de band is aangekomen. Ziet er gelikt uit :ok_hand:, heel veel (soepel :wink:)draag plezier.

1 like

Een heerlijke, soepele, band! En hij staat perfect!

1 like

Ik zou hem zeker houden. Heb hier de rode, vrijwel nieuw van iemand overgenomen. Gaat zeker niet meer weg. Vind deze (en de jouwe ook!) een schitterend, warm ontwerp. 38mm dus niet te groot, maar gulle, grote wijzers, letters en cijfers. Maakt mij altijd vrolijk en ontstresst :smiling_face::relieved:

6 likes

Snap ik, prachtige wijzerplaat :ok_hand:.

1 like

De “grand” cocktail in de avondzon!

10 likes

De eerst wissel.

5 likes

Staat er goed op vind ik! :+1::+1:

5 likes

Heb vandaag de hele dag bovenstaande rode weer gedragen, maar nu gewisseld naar rosé😊

9 likes

Goedemorgend, altijd toepasselijk de ‘akebono’ :blush:.

4 likes

11 likes

Kwam deze online tegen. Wel aardig (vrouwen?)ding. Ben wel gecharmeerd van dat datumvenster (dat datum gewoon horizontaal staat, ondanks de 4,5 positie)

6 likes

Ik vond hem ook wel aardig. En ja, gezien de steentjes op 12, 3, 6 & 9 zou ik dit een vrouwenmodel noemen.

1 like

Deze vandaag ook weer gezien en ik blijf het een beauty vinden…
(Alleen niet op de foto’s van Seiko zelf!)

4 likes