Laat je Vintage Rikketik aanwinst zien :)

Hoi Paul,

Eindelijk een goede kastopener geleend. Ik wou de kast niet nog verder beschadigen door hem met een gewoon mes te openen. Na het openen was ik aangenaam verrast. Er zit een fraai uurwerk in:

met wat ander licht zie je beter dat er wat vlekjes op de tandwielen zitten.

Ook het deksel is versierd van binnen, en iets gecorodeerd:

Ik moet eens kijken of en in hoeverre ik het ga/laat oppoetsen. De stand van het kompas doet me vermoeden dat hij op z’n minst een beurtje kan gebruiken.

Groeten,

Martin

MartinB Schreef:

Hoi Paul,

Eindelijk een goede kastopener geleend. Ik wou de
kast niet nog verder beschadigen door hem met een
gewoon mes te openen. Na het openen was ik
aangenaam verrast. Er zit een fraai uurwerk in:

http://i376.photobucket.com/albums/oo208/martin_ns
pm/vulcain_mvt1.jpg

http://i376.photobucket.com/albums/oo208/martin_ns
pm/vulcain_mvt2.jpg

met wat ander licht zie je beter dat er wat
vlekjes op de tandwielen zitten.
http://i376.photobucket.com/albums/oo208/martin_ns
pm/vulcain_mvt3.jpg

Ook het deksel is versierd van binnen, en iets
gecorodeerd:
http://i376.photobucket.com/albums/oo208/martin_ns
pm/vulcain_deksel2.jpg

Ik moet eens kijken of en in hoeverre ik het
ga/laat oppoetsen. De stand van het kompas doet me
vermoeden dat hij op z’n minst een beurtje kan
gebruiken.

Groeten,

Martin

Mooi uurwerkje Martin, met schroevenbalans.(tu)

Ik zou hem ook een beurtje geven de stand staat wel heel erg ver naar links.
Kost bij mijn horlogemaker 32.50 voor handopwinder…

potverdorie, da’s een heel mooi uurwerkje, verrassend ook, ik weet het niet zeker, maar misschien is dit een manufaktuur kaliber 655 (ik meen 65… te zien onder de balans?) geeft toch wel weer wat toegevoegde waarde; ook mooi versierd, uitgevoerd met een Breguet spiraal, helemaal goed.
Met een simpele schoonmaakbeurt (eventueel een nieuwe opwindveer) zal 'm idd goed doen.
Erf fraai, gefeliciteerd met zo’n mooie aanwinst! (tu)

Groet,
Paul

Deze Vulcain (ik denk echt precies déze) ben ik eens op Marktplaats tegengekomen. Heb ik toen laten schieten omdat die beschadiging er op de foto’s erg dramatisch uit zag. Bovendien meen ik dat de verkoper ook een grotere diameter opgaf (lijkt een beetje een epidemie onder vintageverkopers om er 1 of 2 mm bij te fantaseren ;)) Nu wel spijt van! Mooi horloge, draag het met veel plezier!

Ja, he :slight_smile: ik was ook aangenaam verrast.

Ik herken een 59, maar ga hem nog eens openhalen om goed te kijken.

Groeten,

Martin

Oeh, balans met schroefjes, mooie afwerking… Als je hem kwijt wilt weet je mijn PB-boxje te vinden hè ;)?

Ik ga hem eerst maar een beurtje laten geven, en veel dragen.

Verkopen doe ik voorlopig nog niet :slight_smile:

Eigenlijk heb ik deze ook op de Rikketik gekocht.
Alleen een paar dagen later opgehaald!:smiley:

Gepost door: werner (IP gelogd)
Datum: 22 oktober 2008, 14:01

Deze: 6105-8110 (met hackfuntie)

Was al een tijdje aan het zoeken, op de vorige Rikketik waren er 2 maar niet naar mijn zin.
Op de laatste beurs van afgelopen zondag kon ik er geen vinden dus flink balen.
Dan maar even langs de stand van Rob voor een paar horlogestandaards, en toch maar even de vraag : Heb jij toevallig nog een 6105 in de verkoop ?
Rob : Jahoor, ik heb er 3 !!!
Hij had ze niet bij zich, dus afspraak gemaakt.
Gisteren bij Rob mogen ophalen !
Wat een top horloge, en een top service !
Rob heeft de kast opengemaakt zodat ik het uurwerk kon bekijken, glas aan binnenzijde schoongemaakt en de secondewijzer weer netjes gezet.
Pakking netjes in de siliconen en een ander band erop.
Ik ben superblij met het horloge, maar ook blij met alle service en kennis van Rob !

Rob, bedankt !

Groet,
Werner

Dat is een mooi uurwerk. Ging bij jouw de kast ook zo moeilijk open? Ik had echt een aardappelschilmesje nodig. Er zat wel een ‘opening’ op de rand van de achterkast, maar dat was zo dun dat echt alleen een scherp mes er tussen paste.

Met het juiste gereedschap lukte het prima, ik heb zo’n ‘horloge kast mes’ geleend. De kast was al flink beschadigd, en ik wilde het niet nog erger maken.

Hiermee ging het vrij eenvoudig

Groeten,

Martin

Toch nog gevonden! Gefeliciteerd(tu).

Ik heb zo’n soort mes, maar die kreeg ik niet tussen de kast en het deksel.
Maar goed: het is het resultaat wat telt:)

Stoppen nou met die foto’s Martin, anders krijg ik nog echt spijt… Nee hoor, veel plezier ermee. Het is een horloge wat ik nog nooit ben tegengekomen. Ik heb hem verkocht omdat ik, net als zovelen, weer geld nodig heb om het één en ander te laten herstellen. De plaat vind ik echt nog steeds bijzonder mooi.

Hoi Jürgen,

Je kunt inderdaad niet alles bewaren. Maar ik ben blij dat je hem weg deed, en dankzij mijn ‘obsessie’ voor het maken van plaajes, kun je er nog uitgebreid van deze klok genieten :wink:

Maar nu eerst een kleine beurt. Ik zat te twijfelen of ik het zou doen, totdat ik het fraaie uurwerk zag. Deze verdiend het wel.

Groeten,

Martin

hmmm, idd 59, ik moet bekennen dat het uurwerk me helemaal niet bekend voorkwam, kan er ook geen plaatje van vinden in mijn boeken, maar in de lijst van Vulcain kalibers kwam een 655 voor, vandaar dat ik aannam dat het zo’n uurwerkje kon zijn…
Het blijft hoe dan ook genieten van je foto’s! :slight_smile:

Groet,
Paul

Hmm, nu word ik nieuwsgierig. Wat voor kaliber kan het zijn?
Ik wil hem vandaag naar mijn horlogemaker brengen. Misschien dat hij het weet.

Groeten,

Martin

Idd een topper Werner, nu weet ik wat je bedoelde aan de telefoon, proficiat