Mooi in balans op 10 voor 2 ![]()
Zwemles, vaak een moment om de meer waterdichte stukken uit de roulatie om te slingeren. Dit blijft één van mijn favoriete youngtimers.
Mooi ding, kende hem nog niet. Wat is het precies?
Dat is mijn PhilipEsterel, Ocean.
Toen ik puber was kon ik deze niet betalen, in Italië aan het Comomeer. Het was toen midden jaren '90 en ik had al een mooi horloge. Zeuren was kansloos. Gelukkig vond ik er afgelopen jaar eentje op Vinted, in Spanje, en hij bleek nog in perfecte staat te zijn. Je had ze als (Valjoux 7750) automaat en met een Eta quartz. De mijne heeft een batterijtje. Er staat een soortgelijke op eBay, voor weinig.
Ze zijn net wat minder bekend dan Sector en WylerVetta uit die tijd - maar gelukkig heb ik die nu ook. Jeugdsentiment. Next stop: Breitling.
Heel fijn, op een of andere manier lijkt dat wel meer te gaan spelen op een bepaalde leeftijd. Bij mij vanaf 35 ofzo, misschien nog wel iets eerder. Opeens krijg je mee hang naar de mooie tijd waarin alles nog vrijheid-blijheid was.
Misschien daarom ook juist deze rubriek, laat ze maar allemaal zien die horloges van toen!
I couldn’t agree more.
Voor mij is jeugdsentiment koesteren belangrijker dan het vinden van een gaaf horloge uit mijn geboortejaar.
Destijds gaf ik geld uit aan mountainbikes, brommers (Honda CD-50, C70) en surfen, skaten en snowboarden. Horloges waren beperkt tot een Casio Surftimer, Swatch, G-Shock en Boy London. En, ahum, vriendinnen. En toen was een coole profielfoto nog niet uitgevonden, je moest echt je best doen.
Met een krantenwijk en grasmaaien was er geen geld over voor horloges die 750 gulden kostten. Laat staan dat mij dat verstandig leek, met mijn levensstijl. De horloges van toen heb ik nog. Nu dus ook diegene die buiten bereik lag(en), op de Breitling Navitimer na. Maar die is van de shortlist, omwille van een heuze grail die nog geen youngtimer is: Breitling Chronospace B60.
Goeie, nu je het zegt klopt dat voor mij ook wel inderdaad. De herkenning is belangrijker dan dat ene nummertje dat klopt, toen je 0 jaar was ![]()
Nooit zo bij stil gestaan maar ik voel hem ook zo
De kleine grote SKX, de SKX013. Ergens uit de jaren '90.
Heb hem vandaag weer eens om gedaan en word er weer helemaal blij van. Best geinig ook om te bedenken dat het gewoon een instap duiker was. Goed, degelijk en scherp geprijsd. Daarom zijn er ontzettend veel van geleverd en in omloop. Toch is een volledige originele in zeer goede staat ruim meer waard dan hij ooit op de markt kwam.
Juist omdat het een ‘instapper’ was, gebruikte men hem veelvuldig. Er zijn een ook veel exemplaren met schade of verkleurde wijzerplaat. Hij was makkelijk te ‘modden’ dus veel zijn verbouwd. De kleinste groep is de volledig originele, geinig.
Vind ik ook! Wat een toffe tank.
Zullen we dit topic een beetje gaan vullen? Ben wel benieuwd naar jullie Youngtimers, mag best wat breder dan '90’s en 2000’s.
Kom op, show me the goods ![]()
Zeer nette horloge
Tnx, hij is in zo’n staat omdat die gepolijst is bij TH na 20 jaar in mijn bezit.
Perfect staat ![]()
De 40mm Tissot L871/971 Alarm Date welke ik in 2004 cadeau kreeg van mijn vrouw.
Origineel geleverd op leer, later een originele Tissot stalen band erop laten zetten.
Het kleine wijzertje geeft in dit geval aan dat de wekker op ca. half acht staat. Inschakelen van de wekker door het knopje op “2 uur” uit te trekken en indrukken als je wakker bent geworden van het beschaafde piepje.
Alarmtijd instellen door de kroon 1 klik uit te trekken en vooruit te draaien. (Achteruit draaien is datum quickset).
Cool met die stalen T-band.