Laat uw Audemars Piguet zien

Oh?:ok_hand:t2:

1 like

En daar ging mijn extraatje van de zaterdag … 🥺

2 likes

Mooi afgewerkt ultra dun automatisch uurwerkje!

3 likes

Dat ziet er heel goed uit!:ok_hand:t2:

1 like

Leuk klokkie. Wel jammer dat ie “Swiss Made” is.

Gefeliciteerd @HanDavinci echt een topper, heb je eerder een stalen variant gehad en ben je nu over op goud? of heb je direct de sprong gewaagd? Goud is wel wat spannender lijkt mij…maar gezien je andere horloges ben je niet zo bang aangelegd :wink:

Ik zag in een paar posts eerder een opmerking over de slechte passing van de zeskantige boutjes. Het lijkt mij dat deze zonder al te grote marges geplaatst kunnen worden helemaal als het handmatig nog afgewerkt wordt. Voor mij zouden alle signalen op rood springen als ze niet perfect zitten, helemaal als de sleuf niet perfect in het midden is uitgefreesd. Wie kan bevestigen dat ze daadwerkelijk zo vanaf de fabriek zijn geleverd?

2 likes

Niet de beste foto, maar had deze nog in mijn gallerij😬
Patek en AP zijn beide prachtige merken! Over het algemeen is het afwerking niveau gelijk, maar patek maakt elegantere horloges. Als we nu de royal oak met de nautilus vergelijken. Ik denk dat ap ook iets vaker uurwerken van andere horloge huizen gebruikt, dan patek. Daarnaast heeft patek meer expertise in huis, qua complicaties en patenten.

Vacheron en patek zijn maar mijn mening nummer 1 horloge huizen en dan volgt AP.

Nee die komen niet zo uit de fabriek en is later verdraaid. Je schroeft het vanaf de onderkant los, maar de bovenkant schroef in de bezel, kan zich verdraaien zoals hier te zien.

Komt het omdat de boutjes zijn gepolijst en daardoor minder strak komen te zitten?

Vind maar eens een foto waar ze wel goed passen. Zo komen ze volgens mij gewoon uit de fabriek. Er zal vast een reden voor zijn, maar feit is dat de passing voor zover ik ze voorbij heb zien komen altijd te ruim is. Dit zou je bij grand seiko niet gebeuren… :grinning:

Nee, alleen de kop van de schroef wordt mirror polish gedaan, door de kopjes op een ultra fijn polijstvelletje te bewegen. Maar hoe hoger de glans, hoe minder materiaal er weg gaat. Deze is gewoon ooit open geweest en minder nauwkeurig dicht geschroefd.

Klopt, het is een schroef aan de onderkant, met aan de wijzerplaat kant een bus met schroefdraad aan de binnenkant.
Bij AP hebben ze een tool die ze over de bezel heen zetten die al die busje in een keer op hun plek houden in de juiste positie, zodat je vanaf de achterkant alles vast kunt draaien.

1 like

Precies. Soms zie je wel wat ruimte tussen de randen en de schroef, maar de bovenstaande foto is naar mijn mening duidelijk verdraaid😬 dit kan je zien aan de 6 hoeken, die niet op de juiste positie van de bezel zitten.

:beers:! Bedankt voor het bier gisteren Sam. Het was me het dagje wel zeg.

Dit is mijn eerste APRO. Ik heb iets tegen veel geld betalen voor staal. Ik wil edelmetaal.

3 likes

Ok dus ik denk dan onderhanden genomen door een amateur horlogemaker of fake… neem aan dat AP er voor zorgt dat ook na een beurt deze boutjes gewoon recht zitten? Dan rijst de vraag wie laat zijn AP door een niet AP horlogemaker nakijken?

1 like

Gebeurd wel vaker hoor. Ik ken veel horlogemakers die AP onder handen nemen. Hoogste kwaliteit fake royal oak van de jf of zf fabriek, hebben inderdaad altijd dit probleem.
Maar dit hoeft zeker niet te betekenen dat het een replica is haha.

Heb het idee dat een stalen APRO van 37mm minder wrist presence heeft. En een 16mm sluiting (zonder clasp oid) oogt iel.

Wil de 37mm wel een keer passen en even dragen. Tot nu toe alleen de 39mm gepast. En die zat perfect.

Het is bijna onmogelijk om de 39mm Jumbo voor list aan te schaffen. Voor de 37mm sta ik sinds vorig jaar op een wachtlijst bij S&C en kreeg laatst een e-mail dat corona voor vertraging zal zorgen :sleeping:

1 like

Zitten niet de originele papieren bij. En hij ligt op dit moment bij AP ivm problemen.

Vraag mij echt af of AP wel de zelfde degelijkheid heeft dan rolex.

1 like

Even los van de goud of staal voorkeur, ik vind die band toch zo mooi hè , die schakels, en hoe dat dan aansluit op die lugs , erg mooi :ok_hand:
Veel plezier ermee!

2 likes

Is zeker.

Mijn banden lijstje
Op 1 jubilee. En op een gedeelde 2 de plaats president en band AP.

1 en 2 zitten wel heel Erg dicht op elkaar. Jub springt er net uit.

Oyster heeft voor mij die met de PCL de voorkeur.

Stalen Band iwc vind ik ook erg mooi. En dan bedoel ik deze.

3 likes