Hey mensen… ik ben een leek op gebied van vintage dus aan jullie experts de vraag…is dit een echte of is het namaak rommel? Hoor graag jullie mening.
Roy
Hey mensen… ik ben een leek op gebied van vintage dus aan jullie experts de vraag…is dit een echte of is het namaak rommel? Hoor graag jullie mening.
Roy
Op basis van één foto is dit een moeilijk te beantwoorden vraag, maar in de Ebay advertentie (uit Servië) staan méér onscherpe plaatjes
Het caliber is een bekend goedkoop werkpaardje, een Frans uurwerkje France Ebauche FE 233-60.
Het geheel inclusief de wijzerplaat ziet er goedkoop uit, geen middenklasse horloge wat ik bij een Cortébert ( met é ) zou verwachten.
Ik ben geen expert, dus misschien zit ik er naast, maar ik zou het niet doen.
Kijk ook even in het Cortébert topic:
een e ipv een é is wel gebruikelijk voor horloges rond die tijd, maar het is een Unitas uurwerk, deze zijn niet echt bijzonder kwalitatief en vrij regulier, ik zou het niet doen eerlijk gezegd. Als je toch een cortébert horloge wilt bemachtigen, zou ik gaan voor een in-house movement van cortébert, met het oude logo, dus met bottony cross (zijn kwalitatief veel beter en gewilder). Hiermee bedoel ik een caliber. 677, 677s, 697, 700, etc. Deze zijn er ook met zo’n zelfde soort zonnenstraal (sunbeam dial). Wil je best helpen zoeken hoor.
ps. je koopt ook nieuwe cortébert horloges kopen op www.cortebert1790.com, maar dit heeft niks te maken met de oorsprong van cortébert zelf. De beheerder is een Chinese holding die hoogstwaarschijnlijk wat rechten hebben gekocht kwa naamsvoering. De rechten liggen nu eigenlijk bij Perseo, maar het kan zijn dat er onderling wat verkocht of verschoven is.
Ik zie niet helemaal in wat deze post bijdraagt aan de vraag van TS. Hoop niet dat het verkapte reclame is?
Met alle respect, maar ik weet niet goed of je reactie sarcastisch bedoeld is. Helaas heb ik betreffende Cortébert geen belangen of sponsordeal… Probeer alleen mijn kennis, passie en liefde voor het horlogemerk over te brengen aan anderen die daar om vragen, en ze te helpen. Zo kreeg ik bijvoorbeeld een melding dat een vraag werd doorverwezen naar het Cortébert Watch Company topic. Het is natuurlijk wel zo netjes even te melden dat als je er zelf door onderzoek te doen achter komt dat nieuwe horloges van het merk totaal niks te maken hebben met de heritage, en je dus heel iets anders krijgt. Om terug te refereren aan de echtheid in de vraag. Nogmaals begrijp ik niet aan je vraag waarom dit niet bijdraagt aan de gestelde vraag?
ik denk niet dat meneer slechte bedoelngen heeft, ik heb in ieder geval genoeg informatie gekregen van jullie allemaal. bedankt hiervoor.
mag een slot op mod
thanks