Leren bandjes in de zomer. Doen of niet?

Ik heb een kantoorbaan dus veel bij de airco. Zweten doe ik dus 's zomers door de week ook niet veel dus geen reden om leer te laten liggen.
In het weekend zit ik minder bij de airco, dus dan schakel ik over op staal of titanium voor nette situaties, of m’n klushorloge bij andere activiteiten. Klushorloge zit ook op leer maar het interesseert me nauwelijks of die band goor wordt; mocht het gaan stinken spuit ik er wel even flink deodorant onder. :grin:

Je moet het zelf weten, maar ik zeg nee.

Mika

4 likes

Ik ben zowiezo niet van de leren bandjes, slijten te snel en na verlies van een horloge vind ik ze ook onbetrouwbaar, ik ga soms ruw om met m’n horloges haha
Ik ben wel fan van nato’s en perlon.
Sterker nog, sinds ik laatst een perlon bandje omgedaan heb, helemaal om, wat een geweldig spul voor de zomer, droogt snel en stinkt niet en zit echt heerlijk luchtig.

1 like

Het voordeel van deze matrialen is dat ze ook snel weer schoon zijn, dat kan je over leer niet persé zeggen.
Zelf draag ik ook minder leer in de zomer, maar dit is ook omdat ik het leuk vind om wat zomerse kleuren om mijn horloge te snoeren.

2 likes

Precies dit.

Ik snap het plaatsen van dit soort quasi-grappige foto’s nooit zo goed…zal wel aan mij liggen.

:thinking:

3 likes

Je zweet als een rund met dit weer en dit trekt in het bandje…

Ik merkte dat ik het horloge die ik enkel op leder had hiervoor liet liggen. Deze is dus ook verkocht. (Wachten tot de winter duurt te lang)

Ongetwijfeld zal je donkere vlekken in je bandje terugvinden. Voordeel van rubber is dat je hem even afspoelt en het bandje daarna weer zo goed als nieuw is.

2 likes

Dit :point_up:

Sinds ik mijn Oris 65 heb op de geweldige originele rubber Tropic band weet ik zo’n band pas goed te waarderen. Met name in de zomer.

‘Een echte heer draagt in de zomer leer.’ :sunglasses:

1 like


Zo loop je er dus bij met dit warme weer? :joy::joy:

1 like

Bij mij is het ook: Plakkerig Weer => Geen Leer!

Wat ik dan weer niet snap is in de winter geen staal dragen “omdat het zo koud aanvoelt”. (Leg je hem dan buiten 'snachts?)

Heb je daar een foto van? Welk rubber past op welke G? Mij lijkt rubber trouwens niet veel anders dragen dan resin.

Staat je goed, die G Shock, maar het tuigje wat je daar aan hebt is toch niet ook van resin? :cowboy_hat_face:

1 like

Bij warm weer voor mij geen leer. Ik zweet snel en veel dus dat leer vind ik dan niet zo fris. Liever staal of nato.

1 like

Als je echt flink zweet is er bijna niks fijners dan silicoon, voor de rest draag ik graag staal.

Leer is echt niks voor mij tijdens de zomer. Ik wandel veel en ik zweet snel. Altijd staal.

Is dat het originele Oris tropic bandje dat u gebruikt? Of een ander merk? Ben ernaar op zoek een weet niet welke kwalitatief goed is…

1 like

Geen idee wat voor materiaal mijn band is… oogt als rubber, maar er zal vast wat silicone inzitten (originele sbdc053 band van Seiko)

Of staal… andere bandjes draag ik niet echt en zeker niet met dit warme weer!

1 like

Zeg alsjeblieft ‘je’ anders voel ik mij zo oud :wink: :+1:

Klopt…is de originele Tropic band van Oris. Een fijnere band heb ik nog nooit gehad…en er zijn er nogal de revue gepasseerd inmiddels :blush:

1 like

De MN straps dragen ook fijn met dit weer! Toch eens kijken naar zo’n tropic van Oris dan @daffie.

1 like

Op de Seamaster na is alles bij mij op leer en omdat ik m’n horloges altijd redelijk “los” draag, voelt het ook bij heet weer comfortabel koel. Rubber/siliconen lijkt me juist broeierig met dit warme weer.

Het wordt gewoon gebruikt door wat kennissen uit die scene, en zie het daarom denk ik als een gewoon woord.