Nato of de stalen band voor mij
Draag je uitsluitend de China Specials van CNS dan? Met een kwalitatief correct bandje moet er toch geen sprake zijn van allergische reacties?
Hoeft geen allergische reactie te zijn. Ik denk eerder aan irritatie omdat de huid wordt afgesloten door de lederen band. Daardoor kan het zweet niet weg en gaat dan door O.A. Zout en zuur irriteren.
Heb daar zelf ook last van, ook bij siliconen band oid wat de huid afsluit.
Klinkt erger dan dat het is
Je bent een goorpeuk. Hoepel eens op uit mijn lunchpauze. Bedankt.
Van alles, Toshi, Mario Paci, Greg Stevens, HF maker _Ko …
Was je een lekker tomatensoepje aan het eten
Nee, filet Americain.
Geen ervaring met rubber, lijkt mij zweterig maar schijnt niet zo te zijn. Leer gaat prima, alleen met zweet en zonnebrand krijg je dat niet meer schoon natuurlijk, en gaat het op termijn wel stinken. Ik hou sowieso rekening met leren bandjes qua levensduur: max 1 jaar, en dan Ko weer eens mailen voor iets nieuws. Ik zou om die reden ook nooit een lederen bandje kopen > 100 euro, dat heeft geen enkele zin.
Ik fiets elke dag 40 minuten heen en 40 terug, en vooral 's middags in de volle zon met zonnebrand. De Speedy slaat geen slag mis, maar het bandje wordt dan wel langzaam aan vies natuurlijk.
Staal is easy, draagt lekker, en bij zweet en zonnebrand ook makkelijk te reinigen.
Rubberen bandjes vind ik juist wat zweterig aanvoelen bij warm weer.
Leren bandjes draag ik gewoon in de zomer.
Wat ik wel doe is ze vaak vervangen. Een band die in de zomer vaak om geweest is haalt het jaar erna niet en wordt vervangen. Daarom zwem ik er ook gewoon mee.
Tweedehands leren en nato banden koop/draag ik nooit.
Door het zweten in de zomer worden leren bandjes snel lelijk en de binnenzijde verkleurt en/of lost op. Na een week non-stop leer moet ik wisselen omdat het bandje dan begint te meuren. Zelfs Nato’s na een week of 2 maar die stop je gewoon in de wasmachine
Stalen banden zijn dan het prettigst mits er wat speelruimte is; ook makkelijk af te spoelen onder de kraan.
Sinds kort heb ik een Seiko-siliconenband op de kop getikt en die zit prettiger dan verwacht maar over langdurig dragen nog geen oordeel…