Leuke (online) winkelaanbieding gezien? Deel V

Ik ben niet zo thuis in de BBs en de Submariners van deze wereld, maar als ik het zo bekijk vind ik die twee kemphanen een stuk meer op elkaar lijken dan deze Escudos. Het is voor mij een genre waarin deze zeker nog wat leuks toevoegen. Dan kan je wel spreken van een hommage, maar dan van de goede soort. Dat wil zeggen, iets dat echt een respectvolle referentie is aan een icoon of iconisch genre. Het vervelende is dat de term hommage door het kopieergedrag wat daaronder wordt geschaard een vieze smaak heeft gekregen.

1 like

Ja, vind ik ook. Jammer.

Is bij deze niet aan de orde, is meer dan zat zijn eigen ding met een duidelijke knipoog naar de inspiratiebron

Ik niet. De maatvoering en proporties van de escudo zijn nagenoeg gelijk aan die van de BB58, ook het facet aan de rand van de lugs is behoorlijk BB58. De bezel lijkt er ook aardig op.

En dat is niet erg, want er is toch meer dan voldoende verschil.

De vorm van de kast is net even anders, de indexen zijn heel anders, de print op de bezel is totaal anders, de wijzers zijn anders

Het is een homage, geen kopie. Al is de definitie van dat woord, zoals je zelf terecht aangeeft, vervuild door de ordinaire namakers.

2 likes

Noem het geïnspireerd door.:slightly_smiling_face:

1 like

Beetje vaag van HMD met die 11am tot midnight. Maar goed, voor wie wil:

1 like

Ik kan op HMD überhaupt niets vinden. Misschien even een linkje posten :slightly_smiling_face:?

Excuus, flashsale is coming to MHD

1 like

Correctie: MHD

1 like

Dit is nu!

J&Berg houdt zomeruitverkoop. Mijn handen gaan weer kriebelen, zeker met die mooie nieuwe groene, maar heb telkens moeten besluiten dat het toch niet echt een horloge voor mij is.

1 like