Leukste duiker/sportief horloge tot €250

So-den-ju!

3 vragen:

1. Is deze lijst chronologisch?
  2. Is deze lijst ontdubbeld? Je weet wel, eenzelfde horloge meerdere keren opnieuw ge- en verkocht
  3. Heb je een verlies en winst saldo bijgehouden van wat dat flipperen je opgebracht/gekost heeft?

Verder: goed bezig. Dit geeft de twijfelende, zich aan zijn eigen verstandelijke vermogen twijfelende flipperaar, weer moed!

2 likes

Kan dat ff op alfabetische volgorde :sweat_smile:

1 like

Vraag 4 is de lijst compleet? Niets vergeten? :blush:

2 likes

Misschien eens ophouden met snacks en gewoon één fatsoenlijk horloge kopen waar je binding mee hebt. :slight_smile:

Het was een veel te lange lijst. Sorry man.

4 likes

Ja, van 2007 tot nu.

Bewust niet ontdubbeld, zodat ik goed kan zien welke horloges meerdere keren voorkomen.

Ja, maar pas sinds 2019. Er zijn wat positieve uitschieters, die het kleine verlies dat ik meestal lijd goedmaken :slight_smile:

Dit zijn de overige kolommen: Merk, Model, Datum aanschaf, Producent caliber, Model caliber, Soort caliber, Basiscaliber, Aandrijving, Soort glas, Diameter, ex kroon (in mm), Complicaties, Categorie, WR, Productieland, Productiejaar, Beperkte oplage (j/n), Bijzonderheden, Serienummer, Aankoop, Verkoop, Marge.

2 likes

Ik hou ervan als iemand zo gestructureerd is! Is het vele wisselen onrustigheid of ook met winstoogmerk?

1 like

Het is niet nodig je excuses aan te bieden. Het is een te lange lijst, hoe je het ook wendt of keert. Mijn twee belangrijkste punten ter verdediging zijn dat ik al in 2007 ben begonnen, en er ook horloges op staan die ik nog heb en nooit weg zullen gaan (Tudor BB 36 en Longines Conquest Heritage).

1 like

Het zijn een kleine 100 horloges in ongeveer 15 jaar tijd. De meeste aankopen zijn gedreven omdat ik over een horloge hoor/lees en het graag een keer wil uitproberen. Ik houd wel een klein beetje rekening met verkoopwaarde, maar laat me daar niet persé door leiden.

Soms heb ik geluk en verdien ik 100 euro ofzo, daar staan dan weer 3 of 4 horloges tegenover waar ik een paar tientjes op afschrijf. Het is ook een hobby en het hoeft niet gratis te zijn.

4 likes

Als je de Timex leuk vindt, overweeg dan ook de GMT versie van de Q:

Applied indices, betere metalen band en een GMT functie voor een paar tientjes meer. Eindelijk weer beschikbaar na lange tijd out of stock te zijn in europa :slight_smile:

2 likes

Yes, dit zijn de suggesties :smiley:

1 like

Misschien heb ik er overeen gelezen hebben maar volgens mij mist er een (kleine) tonijn in je lijst:

Seiko SRPG59K1 ‘Save the Ocean Baby Tuna’ (met band van z’n jongere broer: de SRPH77K1)

43mm maar draagt veel kleiner (Lug-to-lug:44.0 mm), hier op ca. 17.5 cm pols.

Wel 't budget 'n beetje oprekken. :upside_down_face:

2 likes

Hmmmm. Ik ben nu acht jaar bezig, en ik ga zelf richting de 30 verkopen in het blauwe. Daarmee vrees ik dat ik misschien niks te zeggen heb. Al moet ik wel stellen dat ik merk dat ik richting tevredenheid aan het drijven ben.

Terecht. :slight_smile:

Is een iets hoger budget niks voor je om dan op een Super Squale, Yema Superman of SPB317 uit te komen? Dat lijkt me een leuke bij de horloges die je noemt. Misschien een Baltic Aquascaphe, weet ik veel, in het wit of zo?

1 like

Ik zie er een hoop G-shocks tussen maar ik mis eigenlijk nog de G-shock GW-5000u-1er, dus met screw-in caseback en comfortabel bandje…

3 likes

Of een Vostok Neptune zIiFm6a|nullxnull afbeelding

2 likes

Mijn god, wat een lijst.:dizzy_face: Ik zie het al. Ik ben slechts een beginner!:sweat_smile:

1 like

Klinkt als beroepsgroep actuaris?

1 like

Gele tsuyosa? Dan heb ik een dealtje voor je!

1 like

Ok, tijd voor mijn bekentenis. Ik waardeer al jullie suggesties en heb een aantal toffe horloges leren kennen die ik nog niet kende, waarvoor dank. De opmerking van @Fate_Amenable_To_Change raakte me in mijn hart, omdat ik weet dat het de waarheid is.

Ik vind het overdreven om deze situatie te vergelijken met een ‘echte’ verslaving, maar ik kon mijzelf tóch niet bedwingen terwijl het gereserveerde budget in mijn zak brandde.

Ik was erg gecharmeerd van de Timex Q GMT die door @DJH geopperd werd en besloot deze te bestellen.

Jammer genoeg ging er iets fout in het bestelproces doordat mijn credit card niet werd geaccepteerd. Het kostte Timex een week om dit recht te zetten. Helaas voor Timex betekende dit dat ik tijd had om aan mijn keuze te twijfelen. Wilde ik niet eigenlijk gewoon

? Toch een heel stuk meer ‘horloge voor je geld’ én ik had juist een quartz horloge verkocht met de intentie een automaat terug te kopen. Ik voegde de Citizen NY0040 in een andere webshop toe aan mijn winkelmandje en besloot er een nachtje over te slapen. Toen bood @Bas.o zijn z.g.a.n. NY0040 aan in het blauwe gedeelte en was mijn keuze snel gemaakt. Een beetje saai mischien, maar ik ben er toch erg blij mee.

Voor wie wel de Timex wil (proberen te) bestellen: Als je deze stappen volgt betaal je maar € 175 i.p.v. € 219.

Nogmaals bedankt voor het meedenken en de leuke ideeën jongens.

9 likes

Mijn vrouw vind dat in mijn geval niet. :slight_smile: Maar goed, de verslaafde zelf moet rock bottom bereiken, heb ik me laten vertellen. :slight_smile:

Cool man! Ik kijk zelf al 6 jaar naar de NY0040. Cool duikertje, met een eigen smoel van jewelste.

Gefeliciteerd!

1 like

Dankjewel! Ik kan ‘m je van harte aanbevelen. Ik zie de NY0040 als het antwoord op de vraag: Hoe zou het eruit zien als Citizen de SKX007 gemaakt zou hebben? De nadruk ligt meer op draagcomfort dan op esthetische schoonheid. De afwerking is misschien iets minder, maar de kwaliteitscontrole is een stuk beter. Geen gekke dingen m.b.t uitlijning van bezel-inserts of chapter rings. Natuurlijk is ‘ie een stuk goedkoper dan een SKX007 en heeft de NY0040 minder fans. Ook heeft Citizen in 2020 gewoon voor hetzelfde geld een nieuwe versie gemaakt met een hacking + hand winding uurwerk, waar je bij Seiko óf een downgrade moet doen naar een 5 Sports, of een upgrade naar een Turtle om een 4R36 te krijgen.

2 likes