Limited 2011?

Ik hoop eigenlijk op een limited van een bekender merk. tot dusver vond ik alleen de Fortis Limited erg mooi. Die Glycine was ook bijzonder.

Ik vind de hamilton en MKII echt mooi. Als het ongeveer zo een horloge wordt doe ik dit keer misschien wel mee. Alvast beginnen met sparen:D

Bekender dan Hamilton?
De “grote” merken zijn gericht op massaproduktie. Niet op een limited serie van 35 stuks, tenzij je natuurlijk je portemonee trekt!
Een Casio of Seiko mod als PMLE is natuurlijk wel leuk.

Ik kom net kijken in horlogeland, maar alle merken die mij als betaalbaar en benaderbaar te binnen schieten zijn “minder bekend”. Epos, Davosa, Louis Erard, Roamer, Sinn, Zeno.

Als je bedoelt dat je in het kader van de forum limited ook graag van de gelegenheid gebruik maakt om een A-merk horloge tegen een B-merk prijs aan te schaffen, zeg ik geen nee. Heel misschien een kansje voor een Certina DS-1 bijvoorbeeld?
Dat zou één van mijn favorieten zijn. Een HFLE 2011 Sub zit er waarschijnlijk niet in. Misschien alleen de plaat.:smiley:

Han R Schreef:

Bekender dan Hamilton?
De “grote” merken zijn gericht op massaproduktie.
Niet op een limited serie van 35 stuks, tenzij je
natuurlijk je portemonee trekt!
Een Casio of Seiko mod als PMLE is natuurlijk wel
leuk.

Ik kom net kijken in horlogeland, maar alle merken
die mij als betaalbaar en benaderbaar te binnen
schieten zijn “minder bekend”. Epos, Davosa, Louis
Erard, Roamer, Sinn, Zeno.

Als je bedoelt dat je in het kader van de forum
limited ook graag van de gelegenheid gebruik maakt
om een A-merk horloge tegen een B-merk prijs aan
te schaffen, zeg ik geen nee. Heel misschien een
kansje voor een Certina DS-1 bijvoorbeeld?
Dat zou één van mijn favorieten zijn. Een HFLE
2011 Sub zit er waarschijnlijk niet in. Misschien
alleen de plaat.:smiley:

Ik bedoelde bekender merk zoals Hamilton. :wink:

Aha, misverstand.
Nu we toch bezig zijn: heb je nog meer suggesties?
De Hamilton (Khaki Airrace GMT, als ik het goed zeg) doet een beetje pijn aan mijn ogen.

Han R Schreef:

Aha, misverstand.
Nu we toch bezig zijn: heb je nog meer
suggesties?
De Hamilton (Khaki Airrace GMT, als ik het goed
zeg) doet een beetje pijn aan mijn ogen.

De Team Earth? Lijkt me ook erg geschikt. Nieuw model en een mooie vintage stijl.

Inderdaad mooi tijdloos ontwerp.
Ik vrees voor mij dat de diameter >40mm is en dat hij vrij groot draagt door de smale bezel.

Ik bedoelde eigenlijk je nog suggesties hebt voor andere merken.

Guinand, Nomos, Steinhart?

Han R Schreef:

Inderdaad mooi tijdloos ontwerp.
Ik vrees voor mij dat de diameter >40mm is en dat
hij vrij groot draagt door de smale bezel.

Ik bedoelde eigenlijk je nog suggesties hebt voor
andere merken.

O genoeg hoor:

Marcello C
Certina
Tissot
Steinhart
Frederique Constant
Longines
Eterna

Laatste twee zijn misschien iets te duur.

Oh een steinhart limited Pilot (of ander model) lijkt me ook wel erg mooi. Alleen volgensmij zitten er ook mensen op het forum die een pilot niet echt mooi vinden.

Zoals eerder gememoreerd zullen grote merken niet zo snel geneigd zijn om mee te werken aan een LE in zeer kleine oplage.
Daarom zijn kleinere merken wellicht meer geïnteresseerd en meewerkend.

Ik noem hieronder alfabetisch een aantal (m.n. Duitse) horlogemerken.

Het merk Archimede
http://www.archimede-uhren.de/
, met een dealer in Nederland, heeft diverse modellen in het program. Qua prijs zou iets leuks te realiseren kunnen zijn.

Het binnen ons forum ook alom geroemde merk Christopher Ward
http://www.christopherward.co.uk/
is misschien ook wel te porren voor medewerking. De prijs-kwaliteit-verhouding van dit merk is per definitie OK.

Omdat velen onder ons gecharmeerd zijn van witte wijzerplaten met blauwe indexen/cijfers, is de Davosa Classic manual winding (160.404.16)
http://www.davosa.com/Kollektion/uhrendetails-lang-en.html?cid=3&fid=23&wid=6
ook een interessante optie.

Wellicht dat Roland Kemmner
https://sites.google.com/site/rolandkemmner/
samen met het forum iets leuks kan ontwikkelen. (Heb onlangs zijn laatste Tonneau Silber gekocht). Hij lanceert regelmatig nieuwe ontwerpen, waarvan hij volgens mij zelf de wijzerplaten bedrukt.

Verder kwam ik het merk Schuhren
http://schuhren.de/home/
tegen, dat redelijk betaalbaar is, en volgens de site gewend is om aan wensen van klanten tegemoet te komen. Het heeft op dit moment leuke modellen, zoals The Admiral, The Gentleman en The Squire.

Ik snuffel nog wel wat verder.
Als jullie het leuk vinden zal ik interessante merken posten.

Groetjes,
Flip.

Heel erg mooi, of deze, misschien nog wel mooier.

als LE, zonder datum, en in plaats van de letters KHAKI, HFLE 2011
misschien donkerblauwe wijzers en cijfers.

Nog even tussendoor, wil enkel aangeven dat ik het met HanR eens ben m.b.t. het logo op de wijzerplaat. Dat hoeft voor mij ook niet en sterker nog dat is een dealbreaker.

Verder klinkt Hamilton erg goed, maar vind de getoonde nog niet zo! Z’n Kaki of zoiets lijkt me wel iets. :slight_smile:

Voordat dit een eigen leven begint te lijden…

Er is een PMLE en een HFLE… deze graag niet verwarren

Wat betreft de jaarlijkse LE… Henrik zal straks weer de vooraankondiging doen. Mensen met ideeën en contacten in de business kunnen zich dan melden met let op; uitgewerkte plannen. Het roepen van merken heeft dus geen zin. Mocht je dus mee willen beslissen, kijk dan naar de voorgaande jaren hoe eea opgezet is. Leg even contact met Henrik om te vragen hoe je idee aangeleverd kan (dient te) worden. EN ga dan de gesprekken aan met mogelijke leveranciers/ producenten. Ideeen zijn mooi, maar het gaat om de daden!

EDIT: lees dit bv eens: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,194911

Voor de rest kunnen we fijn fantaseren en discussieren. Misschien nog een keer een PMLE op touw zetten maar de LE is dus iets anders!

oh, sorcees… Die hamilton is erg mooi, vandeweek omgehad! (Utrecht/Siebel). de cathedraal wijzers vind ik te gek (zie ook oris pointerdate bv…)

“Misschien nog een keer een PMLE op
touw zetten maar de LE is dus iets anders!”

Inderdaad: de officiële Horlogeforum Limited
Edition is al een paar jaar voor menig lid een wel heel forse uitgaaf.
En dat vind ik eigenlijk wel jammer.

We doen gewoon deze met b.v. rode secondenwijzer en GEEN logo op de wijzerplaat.

@grootmokum: voor menig lid is het een forse uitgave inderdaad. Toch is het zo dat ik denk dat de prijs vrij netjes gehouden wordt, aangezien het meestal wel echt mooie merken betreft. Het zijn tot nu toe eigenlijk aldoor horloges uit het iets hogere segment, die we voor de prijs van het midden segment kunnen krijgen. Ik denk dat dat voor velen interessanter is dan een lager segment horloge voor een nog iets lagere prijs te krijgen. Als je kijkt naar het hele spectrum van de horloges, en ook wat hier zoal voorbij komt, dan is € 450,- ook weer niet zo verschrikkelijk veel.

@ WVE.

Is een serie 40? Erg mooie klok. Ik ben voor.
Rechtstreeks opgehaald bij Guinand? Of online gekocht?

jeronimo Schreef:

@ WVE.

Is een serie 40? Erg mooie klok. Ik ben voor.
Rechtstreeks opgehaald bij Guinand? Of online
gekocht?

Is niet van mij, deze foto op het net gevonden, Model 40.50.02.
Thieuster/Menno heeft hier volgens mij ook warme belangstelling voor.
Ik zit er wel aan te denken om hem aan te schaffen.

Erg mooi, ik ben erg gecharmeerd van de 90.05(Unitas) en de 31.HS-21.(Helmuth Sinn uurwerk).