Limited edition horlogeforum 2016

Astenblief niet zeg. Of er moet opeens een compleet nieuw model komen.

Die Baleur komt al 3 jaar ā€˜binnenkort.ā€™ Moet het nog zien gebeuren, maar dat is wel een erg mooi apparaat. Als daar een LE van komt, dan ben ik zeker geĆÆnteresseerd.

Was dan ook cynisch bedoeld :smile: ik meen me te herinneren dat we beide Glycine liefhebbers zijn, een heel klein beetje smaak heb ik nog wel.

3 likes

Gelukkig. :yum:

Jaah, Ik teken dan op voorhand nu in.

Laatste bericht van Aevig op Facebook dat hij voor eind maart de prototypes verwacht en pre orders wil opnemen.

Nou om jullie lekker te maken:
Some specs:
42mm wide by 49mm long
22mm lugwidth
probably 12-13mm thick
double domed sapphire
300m WR
Seiko NH35 movement
internal bezel with countdown/second timezone function
Pricing on release ā‚¬535-ā‚¬575 inc VAT
g

2 likes

Beetje veel geld voor een gewoon seiko uurwerk.
Als er een NE15b aka 6r15 in komt vind ik het leuk.

Ik snap trouwens niet dat dat Seiko uurwerk niet vaker wordt gebruikt door microbrands. Altijd weer die Miyota 9015 met wobbel en herrie rotor.

Even uit mijn hoofd gebruiken Prometheus en Borealis wel een ne15/ 6r15

2 likes

Met 50 stuks kan hij toch wel onder de ā‚¬ 500.- blijven denk ik.

Ik vind een Huldra ook nog steeds een heel leuk idee. Ben zeer gecharmeerd van een luminova bezel.

Huldra is leuk, maar ik vond de afwerking mbt polijsten niet mooi/ strak. Slordig eigenlijk.

1 like

Hij verwacht voor eind maart de prototypes? is dat plaatje dan een soort knutsel 1/1 voorbeeldje? Als dat hem wordt vind ik de computertekening wel veel mooier :frowning:
En zoals al gezegd, wel een beetje duurā€¦

2 likes

Mijn gedachte! Vind m, als hij wordt zoals het plaatje, heel mooi maar op de foto is het niet bepaald een mooieā€¦

3 likes

Yup, ik ook. De render is mooi, de fotoā€¦not so much.

Volgens mij maakt Kemmner vaak horloges voor Eddie.

Allemaal?.. dat zijn er meer dan 20ā€¦ hoe ga je dat verdelen?..

Lijkt me ook niet handig. Heel veel mensen aan het werk. Kost ook een hoop knaken.

de helft wil niet mee doen daarvan de helft heeft het te druk of iets anders maar een stuk of 4-5 is toch genoeg?

Dan krijg je Esperanto-Designā€¦ van alles watā€¦ en totaal nietsā€¦
Bovendienā€¦ als jeā€™t horloge ook in Nederland wilt laten makenā€¦ dan kom je sowieso op een Titanium Kast uitā€¦ want ik denk dat Wybe er niet om zit te springen om voor een zacht prijsje een aantal RVS kasten te makenā€¦ en verder ken ik geen Nederlandse horlogemerken die hun kasten in house makenā€¦ ofā€¦ in elk geval in Nederland laten makenā€¦

Het antwoord net zelf gevonden. Miyota 9015 is gewoon heel goedkoop + lekker dun tov Seiko, Eta en Sellita.
Stuksprijs.

seiko 4r35/ nh35 $40
miyota 9015 $70
seiko 6r15 / ne15 $115
eta 2824-2 $170
sellita sw200 $200

Dus jij maakt je Titanium kasten voor een zacht prijsje :slight_smile:
kost dat per stuk?