Limited horloges voor vrouwen?

Ah dat wist ik dan weer niet. Fijn al die tips van de pro’s hier :+1:t3:

pro is ook nog eens dunner vanwege handopwinder.
Die 38mm speedy is automaat
maakt m dus optisch wat grover die 38mm.

(als je ooit wil, mag je ze passen. Ik heb zelf de pro 3861 hesalite)

1 like

Mijn 38ers:

5 likes

serieus vintage modelletje door de horlogemaker net geserviced.

2 likes

Tissot Seastar 1000 36mm of vind je die niet ingetogen genoeg? Wel een stoere duiker maar niet overdreven opvallend…

1 like

Kijk ook eens bij (de damesafding van) Nomos:

6 likes

7 likes

Hé die heb ik hier als voorbeeld!

5 likes

Seiko heeft een aantal zeer aardige Nano universe limited waaronder ook chrono’s

1 like

Mooie uitvoering en past heel mooi om je pols. Goede kwaliteit horloge voor een schappelijke prijs.

1 like

Mocht je de vintage hoek willen proberen:

(Tag) Heuer 1000 in 28mm.
De linker is een nachtduiker (volledig fluoriserende wijzerplaat). Ligt nu op een simpele NATO. Typenummer 980.030
De rechter is en bicolor variant in zwart met goud. Zit op de originele band, welke ik erg mooi vind.

Beide horloges zijn overigens PVD gecoat en die coating kan versleten zijn bij diverse modellen die je online kunt vinden. Dus ben daar bedacht op.

Ze zijn trouwens niet bepaald limited, maar door de leeftijd zie je ze steeds minder.

Zoiets misschien? Ik ben zelf van de iets kleinere horloges maar kan deze als vrouw toch ook wel waarderen :slightly_smiling_face:

3 likes

Geen porem.

Veel te groot voor een kleine damespols.
Ik heb een vrij standaard herenpols en vind de 42 mm pro al te groot, reden dat ik de 38,6 mm 105.003 heb.

Echt niet comfortabel zo’n 42 mm geval.

Wist je overigens wat Cassius Clay/Mohammed Ali (“the greatest”) droeg? Cartier tank, erg klein dus. Hij had ook een 33-35 mm Omega handopwindertje.

Dat was dus bij een kerel van 1.91m. lengte.

3 likes

Hoorde ik hier beertjes? Geen limited maar deze 38mm Speedmaster zie je niet zo heel vaak.

7 likes

Hier zijn er ook niet veel van gemaakt. :star_struck:

2 likes

Ik bedenk me net: Omega Seamaster Professional 300 in 36mm. Er staat er nu eentje in het blauwe gedeelte (eerste generatie, 36mm, typenummer 2561.80.00):

Deze heb je ook als automaat (2551.80.00), maar die zijn vaak wel wat duurder dan hun quartz broertjes.

Mocht je liever een maat kleiner hebben, dan kun je bijvoorbeeld kijken naar de 2224.80 (2e generatie SMP300 quartz in 28mm):

2 likes
4 likes

Ik kon helaas mijn post over de Tag Heuer 1000 niet meer bewerken en ik zag dat Calibre 11 (goede site met veel informatie over Tag Heuer) offline is.

Gelukkig heb ik nog wat plaatjes van de diverse Tag Heuer 1000 modellen. Ze hadden in die tijd veel in 28, 32 en 36mm, dus wellicht haal je hier nog wat inspiratie uit.

De zwarte en groene PVD coated modellen vind ik zelf erg gaaf:

Nachtduikers in RVS kasten (niet gecoat):

2 leuke kleurtjes, volgens mij aanvankelijk voor de Japanse markt:

En tot slot kun je full-on Wolf of Wallstreet met deze (wellicht wat foute) gouden klatsers:

3 likes

The Rado Captain Cook voor vrouwen:

13 likes

Stoer is bij deze wellicht niet het juiste woord, maar wel een dameshorloge met een gelimiteerde oplage van 3.000 stuks wereldwijd (en 6.000 voor het herenmodel), de Seiko SSA781J1 :

Inherent aan een limited, is het vinden van een exemplaar na een tijdje dan wel weer een uitdaging :wink:

1 like