Vind hem prachtig, en ook goed om te zien dat ze het model niet 40mm+ hebben gemaakt zoals reissues van vele andere merken. Een Miyota hoort natuurlijk niet in zo’n horloge, maar op zich is er met die uurwerkjes niks mis. Een ETA zou de prijs met zeker 100-200 euro opdrijven, maar het voelt wel aan als een gemiste kans.
LeenV Schreef:
n visser Schreef:
Echt leuk ding!(tu)
Ook de afmeting van 38mm is een keer weer iets
anders dan de vele opgepompte reissue’s van
andere
merken.Maar zoals eerder vermeldt, erg jammer van het
Miyota werkje…Groeten.
Noel.
Ik begrijp die onderwaardering van Miyota niet,
mijn ervaringen zijn positiever qua
nauwkeurigheid, gangreserve etc. dat met ETA’s
(die ook prima zijn maar ingehaald worden m.i)
Nauwkeurigheid en gangreserve zijn idd prima bij de Miyota´s maar ik heb 3 horloges allemaal met verschillende Miyota´s erin tot aan de 9015 en ik vind ze allemaal luidruchtig waardoor mijn gevoel voor kwaliteitsbeleving bij horloges met een Miyota uurwerk rap achteruitgaat.
De werkjes doen wat ze moeten doen en dat is de tijd bijhouden, en gezien de prijs van de meeste horloges met een Miyota werkje erin is dat geen probleem maar hier gaan we naar de 500 euro voor deze LIP, en dan zit er nog niet eens een 9015 in.
Groeten.
Noel.
Prachtig! Maar als eigenaar van een Longines Legend Diver ga ik er niet voor sparen. Maar als die blauwe ooit voor een 300 in het verkoopforum komt hoop ik dat de verkoper eerst even een pm stuurd.
Hij is ook gewoon verkrijgbaar met een Ronda 515 quartz. Het was oorspronkelijk ook een electronic, dus als ik er voor ga ga ik voor die versie. Eerst maar eens antwoord afwachten.
die grijze is mooi…
is die niet bij Henrik te koop???
leuk voor een inkoopactie ??
mcfr Schreef:
Hij is ook gewoon verkrijgbaar met een Ronda 515
quartz. Het was oorspronkelijk ook een electronic,
dus als ik er voor ga ga ik voor die versie. Eerst
maar eens antwoord afwachten.
Volgens mij zijn er ook 500 automaten geproduceerd destijds.
Maar idd ook in quartz een erg leuk horloge.
http://www.synchroniseur.com/marques-horlogeres/lip-future-nautic-ski/
En supercompressor kasten zijn wel geleverd door LIP destijds,(super nautic-ski) even afwachten of dat bij deze ook het geval is.
http://www.forum-mdp.com/t315-nautic-ski-et-super-nautic-ski
Groeten.
Noel.
Mooi…vooral met blauwe wijzerplaat en nato
erg mooi die laatste uitvoering…maar een quartz, waarom dat nou? shame shame shame
Was de naam Lip niet verkocht ondertussen aan “zomaar iemand” die de naam hergebruikt? Ik dacht dat dat laatst voorbij kwam hier.
Ik heb antwoord gekregen.
Dear Marco,
-
We don’t do anymore the electronic mov’t as it was really complicated and not as accurate as the quartz
-
It is as the original model, a screw case back able to resist a 20ATM pressure. The compressor case was on the Super Nautic
-
The glass is a mineral one, we decided to not make the plexi as original because it is quite fragile and the waterproof resistance is difficult to guaranty. Saphire would definitely suit for this model, but the retail price would have almost double…