35% opgeld en over het totaal dus weer 21% btw bij import.
1,35 x 1,21 = 1,6 zo had ik het berekend
35% opgeld en over het totaal dus weer 21% btw bij import.
1,35 x 1,21 = 1,6 zo had ik het berekend
Een Grand Seiko 44GS afgehamerd op 47.000 CHF. Niet te geloven. Ok, met boekje en certificaat, maar voor de rest heb ik die ook zo liggen. En niet voor dat bedrag gekocht. Ook niet voor een 1/10e daarvanâŠ
Leuk om te zien toch!
Ah ok. Maar die 35% heb ik niet gelezen wel iets van 26% tot 6 mio en dan een staffel naar beneden.
Indien je hier biedt en koopt is natuurlijk de vraag of je btw gaat betalen⊠wellicht handiger als zakelijk te boeken.
Bijzonder trouwens dat je over een veilingwaarde btw betaald. Het grijze horloge wordt dan wel ineens heel duurâŠ
Waar blijft de marge handel
Volgens mij betaal je de BTW bij import vanuit Zwitserland naar de EU. Daar ga ik vanuit.
Dat is maar 7.7%⊠ah
Wacht.
Je bedoelt je betaald hier 21%. Ja dat klopt. Maar normaal is dat alleen over de marge. Niet over het gehele bedrag van aankoop.
Bedoel natuurlijk dat je btw verrekend. Zulke bedragen ga je zakelijk boeken. Voor belegging of handel.
Wellicht bekijken wij deze veiling ook teveel vanuit een prive bril. Wat als je als lid van de 0,1% zoveel fiscalisten in dienst hebt dat een een aankoop vrijwel gelijk ten laste kunt brengen van je winst, want âwerkelijke waarde blijkt lager dan waarvoor zojuist aangekochtâ. En via via breng je het horloge ergens onder, waar dit proces nog een paar keer doorlopen wordt.
De superrijken hebben volgens mij zoveel middelen om dit soort aanschaffen, superjachten, autocollecties e.d. fiscaal zo handig af te handelen, dat ze er bij lange na niet de pijn van hebben waar wij als prive persoon aan denken bij zulke bedragen.
Ze hebben al veel meer geld, maar dit soort dingen âkostâ hen ook nog eens veel minder dan wij denken.