šŸ”’ 2016: Welke vintage draag je vandaag?

Het klokje bevalt nog beter dan verwacht. :slight_smile:

14 likes

Bij het klussen in en om het huis, zoals vandaag draag ik de Camel superchrono alarm. Met NATO strap.

3 likes

Vers knoopcelletje en hij kan weer een jaartje vooruit.

4 likes

Twee weken geleden kwam ik een gaaf vintage duikertje tegen op het internet en vond die bezel toch wel heel gaaf. Eigenlijk vrijwel meteen gekocht. Lekker impulsief. Deze zou vandaag binnenkomen, maar op dat moment was er natuurlijk niemand thuis :smile: Het betreft het volgende model;

Vervolgens wat verder gezocht op internet en kwam al snel vrijwel identieke modellen tegen van andere merken. Natuurlijk niet vreemd, maar wel gaaf. Daarop volgende nog een impulsieve aankoop en die kwam wel al vandaag binnen.

Verre van NOS en normaal zou ik niet snel gaan voor een dergelijk ā€˜ranzige’ dial, maar om de een of andere manier trok deze me wel. Tot nu toe loop het uurwerk aardig goed, maar zit er wel aan te denken om hem te servicen. Verder zit de bezel muurvast (of hoort dat zo?!?). Voor een klein prijsje toch wel een heel leuke aanwinst :smile:

11 likes

Leuk. Zelfde kast als mijn ex-Vetta, nu van @mooieklokjes. Bezel hoort (bidirectioneel?) te kunnen draaien.

2 likes

Gaaf! Die Dreffa zag ik ook staan, stond erg te twijfelen… Maar die andere heb ik nog nooit gezien, erg leuk.

Groetjes van haar zusjes!

8 likes

Kwam op stalenband, die was ook al zeer ranzig. Hoop dat bezel gewoon dichtgeslibd is, maar ben bang dat iemand heeft lopen hobbyen

Gaaf! Die Vetta heb ik al vaker gezien, die andere ben ik nog niet eerder tegen gekomen! Nog een merk met dezelfde kast/bezel/kroon combinatie. Grappig om te zien, maar ik kwam bijna exact hetzelfde horloge tegen van een ander merk. Alleen andere wijzers en een glas met puist. Zijn er toch al behoorlijk wat zo. :open_mouth:

Een Vostok-mod voor mij gemaakt door @vouwfietser. Van een defecte amphibia en een handvol reserve onderdelen die ik nog had liggen van een swinglug heeft AndrƩ weer een hele unieke combinatie gemaakt. Alle onderdelen zijn vintage maar nu in een combinatie die nooit bestaan heeft :grinning:
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/vosmod2_zpszk221fjs.jpg.html][/URL]

8 likes

Even een horloge met de hoge jaren 70 indices voor den dag gehaald.

6 likes

Goud? Zo ja, dibs.

Nee, gewoon goedkoop staal. :wink:

Vezel even afwippen. Anders uurwerk even ontkasten en even in heet water, zo kan je de kast poetsen en moet de bezel er af gaan. Zit waarschijnlijk gewoon vol vuil.

1 like

Zoemen bedoel je? :wink:

Nog steeds deze schone:

Foto net ff gemaakt, beetje bibberig dus… Mea Culpa :slight_smile:

Fijne vrijdag allemaal :slight_smile:

3 likes

Dit wordt hem vandaag.

Niet echt vintage (vorige jaar gekocht). Een Bulova Accutron, een ā€˜heruitgave’ van de beroemde Snorkel. Vindt de typische jaren '60/'70 mooi (barrel shape). En niet te vergeten de ā€˜slepende’ secondewijzer…

Prettige dag!

9 likes

Combinatie die er niet uitziet, maar de kleine moest wat polstijd en op een thuiswerkdag kan dat wel zo.
De trui is noors van het merk Dale.

8 likes

Mark II what else?

7 likes

Nee, deze klinkt echt afgrijselijk, kijk maar op youtube naar ā€œomega megasonicā€. 720Hz en de micromotor klinkt als krijsende robotjes in een koffiemaler.

3 likes

De Vostok Amphibia Antimagnetic.

3 likes